اجتماعیاخبار هیدراسلایدگزارش

واکنش سازمان ملل به ویدیوی رابطه جنسی کارکنانش در موتر

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ این ماجرا در تل‌آویو، پایتخت اسرائیل روی داده و آن‌گونه که «دنیو هیومانیتارین» یا «تی‌ان‌اچ»، نشریه نزدیک به سازمان ملل متحد در ژنو می‌نویسد، ویدیوی آن ابتدا در ۲۳ جنوری (۳ تیر/ سرطان) در سایت یک نشریه داخلی سازمان ملل منتشر شده است.

این ویدیو ۱۸ ثانیه‌ای را یکی از کارکنان سازمان ملل برای نخستین بار در روز ۲۵ جنوری (۵ تیر/ سرطان) در توییتر منتشر کرد. تی‌اچ‌ان با شناسایی نقاط دیدنی و مقایسه ویدیو با تصاویر خیابان، مشخص کرده که این ویدیو در خیابان شلوغی در مرکز تل‌آویو به نام «ها یارکون» گرفته شده است.

در این ویدیو که آن را شب‌هنگام از داخل ساختمانی در کنار خیابان فیلم‌برداری کرده‌اند، یک موتر/ خودرو شاسی‌بلند تویوتا با آرم سازمان ملل دیده می‌شود که مردی در صندلی عقب آن نشسته است. زنی با لباس سرخ نیز روی پای او نشسته و ظاهراً در حال سکس با اوست. مرد دیگری نیز در چوکی/ صندلی مسافر جلو قابل‌رؤیت است. راننده که در تصویر دیده نمی‌شود، پس از توقفی کوتاه موتر/ خودرو را دوباره به حرکت درمی‌آورد.

واکنش سازمان ملل

سازمان ملل متحد گفته در پی شناسایی افراد حاضر در موتر/ خودرویی است که در این ویدیوی کوتاه دیده می‌شوند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفته ازآنچه در این فیلم دیده می‌شود «یکه خورده» و «عمیقاً آشفته» شده است. دوجاریک به نشریه تی‌ان‌اچ در ژنو گفت: «رفتاری که در این فیلم دیده می‌شود، شنیع بوده و برخلاف روندی است که ما براساس آن تلاش کرده‌ایم تا با موارد سوءرفتار جنسی کارکنان سازمان ملل مبارزه کنیم.»

شماره پلیت/ پلاک موتر/ خودرو در ویدیو مشخص نیست؛ اما تی‌ان‌اچ می‌نویسد که این موتر/ خودرو احتمالاً متعلق به «یو.ان.تی.اس.او.» است که مخفف نام «سازمان نظارت بر آتش‌بس سازمان ملل» است. تاین نهاد وابسته به سازمان ملل در ماه می ۱۹۴۸ برای نظارت بر آتش‌بس در زمان تأسیس دولت اسرائیل تشکیل شد.

افزایش چشمگیر شکایات از سوءاستفاده جنسی کارکنان سازمان ملل متحد

سازمان ملل در مورد سوءاستفاده‌های جنسی کارکنانش قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد و تلاش کرده تا از سوءرفتار جنسی آن‌ها و نیز صلح‌بانان خود جلوگیری کند.

بااین‌حال موارد این‌چنینی در میان کارکنان این نهاد بین‌المللی بی‌پیشینه نیست. در سال ۲۰۱۹، سازمان ملل ۱۷۵ مورد اتهام سوءاستفاده جنسی توسط کارکنان و سربازان خود را که در عملیات مختلف خدمت می‌کردند، بررسی کرد. ۱۶ مورد از این اتهام‌ها «ثابت» شده است.

در فیلم کوتاهی که از صحنه رویداد اسرائیل همرسان شده، مشخص نیست که رابطه جنسی نمایش داده شده با رضایت بوده یا در قبال پرداخت پول انجام شده است.

استفان دوجاریک گفته تحقیقات سازمان ملل از طریق دفتر بازرسی داخلی که نهاد مسئول رسیدگی به سوءرفتار، کلاه‌برداری و فساد کارکنان است، «خیلی سریع» اقدام کرده است. سخنگوی سازمان ملل با اشاره به این‌که تحقیقات در این زمینه از دو روز پیش آغاز شده، گفت: «ما انتظار داریم این روند خیلی سریع به پایان برسد» و افزود که «کار شناسایی افراد حاضر در این ویدئو رو به اتمام است.»

دکمه بازگشت به بالا