اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

اسکات میلر: ما بر نیروهای داعش فشار می‌آوریم

نیروهای حمایت قاطع با تأیید حضور داعش و القاعده در خاک افغانستان، حضور این گروه‌ها را خطرناک می‌دانند.

همزمان با افزایش حملات طالبان بر مواضع نیروهای امنیتی افغانستان و برخی مراکز عمومی در کابل، برخی زمزمه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه بغدادی، رهبر گروه داعش در شمال افغانستان مستقر شده است. اخیراً آقای اسکات میلر، فرمانده نیروهای حمایت قاطع ناتو و نیروهای آمریکایی در افغانستان در نشستی خبری در کابل گفته است: «داعش یک سازمان بسیار خطرناک است. زمانی‌ که در مورد تروریزم صحبت می‌کنیم، برای افغانستان و منطقه بسیار خطرناک است. نتیجه‌اش را دیده‌ایم، برای جهان پرخطر است و باید از نزدیک بالایش نظارت کنم.»

آقای میلر می‌گوید: ما با شرکای افغانستانی خود بر نیروهای داعش تمرکز داریم و بر آنان فشار می‌آوریم. ما آنان را در کابل و ولایت‌های مختلف دیده‌ایم و هرجایی که دیده شوند زیر فشار قرار خواهند گرفت.

به گزارش اسوشیتدپرس، الکساندر بورتنیکوف، رئیس خدمات امنیتی روسیه که اساسی‌ترین نهاد استخباراتی آن کشور به شمار می‌رود می‌گوید که حدود پنج هزار جنگجوی دولت اسلامی در مرزهای شمال افغانستان گردهم آمده‌اند.

او روز سه‌شنبه در سفرش به تاجیکستان افزون بر تأکید بر تشدید کنترل مرزهایشان افزود که آنان کسانی هستند که در سوریه در کنار داعش جنگیده‌اند.

پیش از این از فعالیت جنگجویان داعش در ولایت‌های ننگرهار و کنر گزارش شده است، ولی اخیراً گزارش‌ها از گسترش دامنه فعالیت این گروه در مناطق شمال این کشور نیز منتشر شده است.

آقای میلر درباره آمار جنگجویان داعش چیزی نگفته است اما می‌گوید: «چیزی که در حال حاضر با دو گروه دیده می‌شود، توانمندی و چگونگی مسیر آنان است، این که برای آینده چه پلان دارند در هر دو حالت من آنان را نه‌تنها برای افغانستان، بلکه برای جهان تهدید می‌خوانم.»

دکمه بازگشت به بالا