اجتماعیاخبار هیدراسلایدافغانستانامنیتعکسگزارش

نگرانی شهروندان کابل از افزایش جرایم جنایی

تعدادی از شهروندان کابل می‌گویند جرایم جنایی به‌ویژه سرقت مسلحانه در کابل افزایش یافته است.

تعدادی از شهروندان می‌گویند که در ماه‌های اخیر بر میزان جرایم جنایی و سرقت‌های مسلحانه در شهر کابل، افزوده شده است، آن‌ها از امارت اسلامی می‌خواهند تا بر تعداد ایست‌های بازرسی و گشت‌های شبانه بیفزاید.

دزدان مسلح شنبه همین هفته پس از قتل اکرم‌الله، دانشجوی انجنیری در حوزه دوازدهم شهر کابل، موتر وی را با خود بردند. «غلام‌سخی لودین» پدر وی می‌گوید که آنان با کسی دشمنی و خصومت نداشته‌اند.

«تاج‌محمد فقیری» یکی از شهروندان کابل می‌گوید که دزدان «چرسی» هستند و در معابر می‌ایستند ما نمی‌توانیم به راحتی گشت‌وگذر کنیم.

با این‌حال شهروندان خواستار افزایش ایست‌های بازرسی و گشت‌های شبانه هستند؛ اما یکی از شهروندان می‌گوید که نیروهای امارت اسلامی یونفورم مشخص ندارند تا بتوان آنان را از دزدان متمایز کرد و این خود زمینه دزدی و جرایم را می‌افزاید.

اما مسئولان فرماندهی امنیه امارت اسلامی در کابل با رد رویدادهای جنایی می‌گویند که این رویدادها نسبت به گذشته کاهش یافته است.

«خالد زدران» سخنگوی فرماندهی امنیه امارت اسلامی در کابل می‌گوید که نسبت به گذشته رویدادهای جنایی کاهش یافته است زیرا مردم با ما همکاری می‌کنند و ما شماری از مجرمین را بازداشت کرده‌ایم و از طرف دیگر شماره 100 پولیس نیز فعال است و شهروندان می‌توانند موارد را به اطلاع ما برسانند.

این در حالی است که پیش از این مسئولان وزارت داخله امارت اسلامی گفته بودند در یک سال گذشته بیش از 8700 رویداد جنایی در کابل ثبت شده است.

برخی کارشناسان بر این باورند که عدم آموزش نیروهای امارت اسلامی برای تأمین امنیت شهر و نحوه برخورد حرفه‌ای با شهروندان و همچنین دزدان و از همه مهم‌تر افزایش فقر و بی‌کاری موجب ازدیاد جرایم شده است.

دکمه بازگشت به بالا