اجتماعیاخبار هیدرامنیتگزارش

نگرانی از گسترش ویروس کرونا در شهرهای هسته‌ای روسیه

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ «الکسی لیخاچوف» رئیس شرکت روس اتم گفت: شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در بخش اتمی روسیه رو به افزایش گذاشته است.

وی افزود: اوضاع در چند شهر روسیه ازجمله (شهر اتمی) ساروف که مرکز بزرگ علمی و تسلیحاتی روسیه در آن واقع شده به شدت نگران کننده است.

در شهر ساروف، مرکز هسته‌ای فدرال روسیه، پژوهشگاه فیزیک هسته‌ای واقع شده است؛ به گفته لیخاچوف، شمار بیماران کرونایی در مراکز هسته‌ای روسیه هر روز افزایش می‌یابد و تا روز گذشته ۸۶ نفر مبتلا به این بیماری تحت کنترل قرار دارند و ۱۹ نفر دیگر هم در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همه بیماران، نشانه‌های خفیف یا متوسط بیماری کرونا دارند و ۵۱ تن هم بهبود یافته‌اند.

براساس آخرین گزارش ستاد عملیاتی مبارزه با کرونای دولت روسیه، در شبانه روز اخیر شمار افراد مبتلا به کرونا در روسیه به پنج هزار و ۸۴۱ نفر رسید تا تعداد مبتلایان در مجموع به ۹۹ هزار و ۳۹۹ تن برسد.

در این گزارش خاطرنشان شده است که در شبانه روز اخیر در روسیه ۱۰۸ نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را ازدست داده‌اند تا شمار کل جانباختگان بر اثر این بیماری به ۹۷۲ نفر برسد.

رئیس شرکت دولتی روس اتم گفت که بیماری کرونا به مناطق مختلف روسیه سرایت می‌کند و این مساله تهدید مستقیم برای شهرهای هسته‌ای کشور به وجود می‌آورد.

لیخاچوف گفت که وضعیت به‌ویژه در شهرهای (اتمی) ساروف، الکترواستال و دسنوگورسک نگران‌کننده است و شیوع بیماری در یک صومعه نزدیکی شهر ساروف، برای این منطقه تهدید محسوب می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا