اجتماعیاخبار هیدرافغانستانگزارش

نظارت شهرداری مزارشریف از نانوایی‌ها و توزیع نان توسط دستگاه «جی‌پی‌آراس»

مقامات بلخ می‌گویند که در جریان هفته گذشته بیش از یک میلیون نان خشک برای ۳۵ هزار خانواده در بلخ توزیع شده است. شهردار مزارشریف می‌گوید که از جریان توزیع نان و همچنین فعالیت نانوایی‌ها توسط دستگاه GPRS نظارت جدی خواهند کرد.

عبدالحق خرمی، شهردار مزارشریف می‌گوید که روند توزیع نان خشک از یک‌هفته بدین‌سو در ۱۲ ناحیه شهر مزارشریف برای ۳۵ هزار خانواده نیازمند ادامه دارد.

وی می‌گوید که بیش از یک میلیون نان تاکنون برای خانواده‌های نیازمند توزیع شده است و برای شفافیت در پروسه توزیع نان در نانوایی‌ها، جی‌پی‌اس‌آراس را فعال کرده‌اند و از طرف تیم رضاکاران و مرکز نظارت جدی صورت خواهد گرفت.

شجاع‌الدین شجاع، معاون مقام ولایت بلخ می‌گوید مدت قرنتینه با نظرداشت تمام تدابیر صحی برای ده روز لغو شده است. وی از مردم خواست نکات صحی را در نظر بگیرند تا جان خود و خانواده‌هایشان در امان باشد.

آقای شجاع افزود: ادارات محلی بلخ تلاش می‌کنند در آینده نه‌چندان دور با همکاری یکی از نهادهای خارجی برای ۵ هزار خانواده به مبلغ ۶ هزار افغانی کمک کنند.

افضل حدید، رئیس شورای ولایتی بلخ نیز می‌گوید که اگر مردم شهر مزارشریف نکات صحی را در نظر نگیرند، فاجعه انسانی رخ خواهد داد. وی می‌گوید از ۵۰ میلیون افغانی کمک‌های صورت‌گرفته توسط حکومت، تاکنون ۳۱ میلیون آن آرد و روغن خریداری و برای ۱۵ هزار خانواده نیازمند توزیع شده است.

این در حالی است که پس از دوونیم ماه قرنتینه بلخ، ادارات محلی برای ده روز دوره وضع‌شده قرنتین را برداشته و دکان‌ها و مارکیت‌های تجاری فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

  • محمدفردین طاهرنوروزی، خبرگزاری شانا، بلخ
دکمه بازگشت به بالا