اخبار هیدرافغانستانانتخاباتگزارش

ناکامی مخالفان دولت در مختل کردن پروسه اتتخابات در هرات

 به گزارش خبرگزاری شانا؛ عبدالقیوم رحیمی، والی هرات، با شرکت دریک نشست خبری با حضور روسای کمیسیون‌های انتخابات و شکایات انتخاباتی و رئیس امنیت ملی با اعلام این مطلب، از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی با وجود تهدیدات مخالفان مسلح دولت قدردانی کرد.

والی هرات در این نشست خبری از وارد شدن تلفات سنگین به طالبان مسلح نیز خبرداد و گفت: دشمن با تمام توان تلاش کرد تا این پروسه ملی را مختل کند؛ ولی نیروهای امنیتی با عکس‌العمل سریع خود سبب شکست توطئه‌های دشمن شدند.

به گفته والی هرات در جریان روز انتخابات نزدیک به ۲۵ تن از طالبان مسلح کشته و شمار زیادی هم زخمی شدند.

این در حالی است که در جریان دیروز، از ده‌ها مورد انفجارات و حملات تروریستی نیز جلوگیری شده است.

 از سوی هم داکتر داود صدیق‌زاد، رئیس دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات از همکاری مسئولان محلی در برگزاری شفاف پروسه انتخابات قدردانی کرد و گفت: در جریان دیروز هیچ‌گونه صدمه‌ای به کارمندان کمیسیون درهرات نرسیده است.

او از جمع‌آوری و ارسال آرای تمام مراکز رای‌دهی  نواحی مختلف شهر،  ولسوالی‌های انجیل و گذره به دفتر مرکزی کمیسیون در هرات خبر داد و تأیید کرد که تمام درجریان روزهای آینده به کمیسیون انتقال داده خواهد شد.

از سویی هم خانم باقری، رئیس کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی نیز در حالی که از ثبت ۳۵۰ شکایت در روز انتخابات در هرات خبر داد،‌ تاکید کرد که به اکثر این شکایات رسیدگی شده است.

قابل یادآوریست که از انتخابات ریاست جمهوری در ولایت هرات، ۶۴۰۰ ناظر و ۹۵۰ مشاهد، بازدید و نظارت کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا