اخبار هیدرافغانستانزنانگزارشورزش

مسئول حقوق بشری آسیا: کرام‌الدین کریم در نظام قضایی افغانستان نفوذ دارد

پاتریشیا گاسمن، معاون مدیر بخش آسیا در دیده‌بان جهانی حقوق بشر، درباره وجود فساد و نیز درباره چگونگی پیگرد کرام‌الدین کریم، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان، درمقاله‌ای گفته است:«افغانان، نفوذ زورمندانی مانند کریم را بر نظام قضایی افغانستان می‌دانند. به گونه معمول مقام‌های بلندپایه متهم به تجاوز و اتهام‌های دیگر، از معافیت کامل از پیگرد برخوردار می‌شوند. کریم تاکنون بازداشت نشده است. همچون والی پیشین پنجشیر، کریم بر پولیس و سیاست‌گران، نفوذ چشمگیری دارد. اگر حکومت افغانستان این بار بتواند عدالت را تامین کند، محک خوبی برای تعهد آن به پایان معافیت برای خشونت‌های جنسی خواهد بود.»

به گزارش خبرگزای شانا به نقل از شفقنا، غلام‌فاروق نظری، عضو مجلس نمایند‌گان نیز می‌گوید:«کسانی در ورزش فرزندانشان را روان می‌کنند، اعتماد می‌کنند چون کشور ما یک کشور اسلامی است و مردم اعتماد می‌کنند تا این که مملکت از این بحران بیرون شود و پیشرفت کند.»

به باور این مقام دیده‌بان حقوق بشر، بسیاری از کسانی که کرام‌الدین کریم را متهم کرده‌اند مجبور شده‌اند که به علت خطرها به جانشان، افغانستان را ترک کنند. پس از آنکه گزارش‌های رسانه‌ها، حکومت افغانستان یک روز پس از اعلامیه فیفا درباره ممنوعیت کریم از فعالت‌های ورزشی، بررسی را آغاز کرد و لوی سارنوالی، حکم بازداشت او را صادر کرد.

محمدعلی  اخلاقی، عضو مجلس نمایند‌گان گفت:«فسادهای اخلاقی و حتی از فسادهای ملی هم ما می‌شنویم که کسانی با دادن امتیازات مالی می‌خواهند عضویت این نهاد را به دست آورند.»

پیش از این لوی سارنوالی گفته است که بیش از یک ماه می‌شود که حکم بازداشت کرام‌الدین کریم را صادر کرده است؛ اما وی تاکنون بازداشت نشده است اما کرام‌الدین کریم این اتهام‌ها را رد کرده است.

دکمه بازگشت به بالا