اخبار هیدرافغانستانصلحگزارش

لغو نشست سیاستمداران افغانستان با نمایندگان طالبان در مسکو

انتظار می‌رفت که روز چهارشنبه نشستی بین تعدادی از سیاسیون افغانستان و نمایندگان طالبان در مسکو برگزار شود؛ اما علت اختلاف درباره موضوعات مورد بحث دایر نشده است.

روز سه‌شنبه هفته جاری یک هیئت دفتر سیاسی طالبان در قطر به ریاست ملأ عبدالغنی برادر در نشستی شرکت کردند که به مناسبت صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه و افغانستان در مسکو دایر شده بود.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان، محمدکریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح و شماری از رهبران جهادی و نامزدان انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان در این نشست حضور داشتند.

گفته شده است که در پایان نشست روز سه‌شنبه، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از شرکت‌کنندگان خواست تا درباره مشکلات کنونی افغانستان در بین خود گفتگو کنند.

هیئت طالبان و سایر شرکت‌کنندگان امیدوار بودند تا روز چهارشنبه با هم گفتگو کنند؛ آما سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر در تویتر خود گفته است که در نشست تفاهم بین‌الافغانی، کریم خلیلی و سفیر حکومت افغانستان در مسکو شرکت نخواهند کرد.

لطیف بهاند، سفیر افغانستان در مسکو و محمدکریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان در نشست روز سه‌شنبه حضور داشتند.

آژانس خبری تاس روسیه به نقل از یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، می‌نویسد، هیئت طالبان با پیشنهاد هیئت افغانستان درباره آتش‌بس مخالفت کرده است.

دکمه بازگشت به بالا