اخبار هیدرگزارشمحیط زیست

غذاها و موادی که نباید در یخچال نگهداری شوند

بر اساس گزارشی که در وبسایت «فود نتورک» (شبکه غذا) منتشر شده است، تعدادی از غذاها، مواد خوراکی و میوه‌ها نباید در یخچال نگهداری شوند.

با آنکه هوای سرد یخچال برای نگهداری بسیاری از غذاها و مواد خوراکی مناسب است، اما بر نوع دیگری از مواد خوراکی تأثیر بد گذاشته و طعم آن‌ها را تغییر می‌دهد.

براساس این گزارش، میوه‌هایی از قیبل تربوز و خربوزه، در دمای خانه «انتی اکسیدان» بیشتری تولید می‌کنند و خوب است تا زمانی که پوست نشده‌اند، در دمای معمول خانه نگهداری شوند.

کچالو نیز دیگر خوراکی است که در هوای سرد یخچال، نشایسته‌اش تبدیل به شکر می‌شود و بهتر است در دمای اتاق نگهداری شود تا هم تازه بماند و هم شیرین نشود.

قهوه در نتیجه هوای مرطوب یخچال کیفیت خود را از دست می‌دهد و رطوبت باعث می‌شود نتوانید دانه‌های آن را خُرد کنید.

سیر و پیاز تا پوست نشده‌اند در دمای اتاق تازه‌تر خواهند بود ولی اگر سیر را پوست کردید، آن را در ظرف دربسته و تمیز که سر آن بسته می‌شود در یخچال نگه دارید. افزون بر این، حبه‌های سیر باید در مدت زمان ۱۰ روز مصرف شود.

نان را نیز نباید در یخچال نگه داشت چون هوای سرد یخچال آن را خشک می‌کند و اگر نگران پوپنک‌زدگی آن هستید، بهتر است در فریز نگهداری شود و موقع استفاده گرم شود.

میوه‌های خشک از قبیل پسته، بادام و چهارمغز در یخچال طعم اصلی خود را از دست داده و بوی غذاهای دیگر را به خود می‌گیرند.

هوای سرد یخچال بر تعاملات کیمیایی درون بادنجان رومی نیز تأثیر گذاشته و طعم آن را تغییر می‌دهد. عسل در هوای سرد یخچال یخ می‌زند و حالت کریستالی به خود می‌گیرد. دمای اتاق برای نگهداری عسل کاملاً مناسب است.

سیب تازه در هوای معمولی اتاق به مدت دو هفته تازگی خود را حفظ می‌کند اما اگر دو طی دو هفته مصرف نشود آن را در یخچال بگذارید.

میوه‌های دارای هسته‌های بزرگ و درشت از قبیل شفتالو، زردآلو و آلو را زود مصرف کنید تا نیازی به نگهداری آن در یخچال نباشد.

  • منبع: صدای آمریکا
دکمه بازگشت به بالا