اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

طرح اشرف غنی برای مقابله با کاهش کمک آمریکا؛

رئیس جمهوری افغانستان طرحی را به نهادهای امنیتی پیشنهاد کرده است تا از طریق ریاضت مالی، یک میلیارد دالر از هزینه ارتش و نهادهای امنیتی برای مقابله با کاهش کمک یک میلیاردی آمریکا صرفه‌جویی کنند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ اشرف غنی روز چهارشنبه از طریق ویدیوکنفرانس به سران وزارتخانه‌های دفاع، داخله و امنیت ملی دستور داد از طریق اصلاحات و جلوگیری از هزینه‌های اضافی و بی‌مورد در طول سال جاری، یک میلیارد دالر صرفه‌جویی کنند.

در این ویدیوکنفرانس، ضمن اطمینان از تداوم کمک‌های بین‌المللی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، به معاونان وزارتخانه‌های یادشده دستور داد؛ با جلوگیری از مصارف غیرضروری در تمام سطوح دولت، گام اساسی را برای رسیدن افغانستان به خودکفایی بردارند.

وی از این نهادها خواست که ظرف پنج روز آینده طرح‌های خود را برای ریاضت مالی در این نهادها به ریاست جمهوری ارائه کنند.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دو روز پیش به کابل سفر کرد تا بحران سیاسی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری را حل کرده و یک دولت فراگیر تشکیل دهد تا بتواند زمینه صلح با طالبان و خروج نظامیان آمریکایی را فراهم سازد؛ اما موفق به حل این معضل نشد و پس از ناکامی در این مأموریت، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که یک میلیارد دالر از کمک‌های خود به افغانستان را کاهش خواهد داد.

اشرف غنی در واکنش به اقدام آمریکا اعلام کرد که پیش‌بینی چنین وضعی را کرده بود و کاهش کمک یک میلیاردی آمریکا تأثیر آن‌چنانی بر زندگی مردم و بخش‌های توسعه‌ای کشور نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا