اخبار هیدربین‌المللیگزارش

طالبان پاکستان: احسان‌الله احسان، مدافع ترور ملاله یوسف‌زی از زندان فرار کرد

به گزارش شانا به نقل از یورنیوز؛ احسان‌الله احسان پیش‌ازاین در سال ۲۰۱۲ میلادی از جانب گروه طالبان مسئولیت شلیک به سر ملاله یوسف‌زی را برعهده ‌گرفته بود. ملاله یوسف‌زی که در آن زمان تنها حدوداً ۱۵ سال داشت، از حق آموزش کودکان دفاع می‌کرد و بعدها برندهٔ جایزه صلح نوبل شد.

خبر فرار او از زندان، چند روز پس‌ازآن تأیید شد که احسان‌الله احسان شخصاً این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی فاش کرد. او در پیامی توییتری ادعا کرد که در ۱۱ جنوری از زندان امنیتی پاکستان گریخته است و سپس یک پیام صوتی با محتوایی مشابه را نیز برای رسانه‌های پاکستان فرستاد.

ارتش پاکستان که از سه سال پیش احسان‌الله احسان را در حبس نگه داشته بود، از هرگونه اظهارنظر دربارهٔ این فرار خودداری کرده است. بااین‌وجود در نهایت در روز سه‌شنبه اعجاز شاه، وزیر کشور پاکستان مقابل خبرنگاران تأیید کرد که او از زندان گریخته است.

هرچند اعجازشاه اعلام کرد که جستجوها برای دستگیری دوبارهٔ این سرکردهٔ طالبان در جریان است و «به‌زودی خبرهای خوبی منتشر خواهد شد» اما احسان‌الله احسان در تماس تلفنی با برخی از رسانه‌های بین‌المللی ادعا کرد که دیگر در پاکستان نیست و به همراه همسر و فرزندان خود وارد ترکیه شده است.

او دربارهٔ چگونگی موفقیت در فرار از زندان امنیتی پاکستان و سفر به ترکیه توضیحی نداده است.

دکمه بازگشت به بالا