اخبار هیدرافغانستانشهروندانگزارش

شکایت شهروندان مزارشریف از بندشدن سرک‌ها و پیاده‌روها توسط دست‌فروشان

بی‌نظمی‌های شهر مزارشریف، تحفه‌ دست‌فروشان، به این شهر است. از بی‌نظمی جاده‌ها گرفته تا بندشدن سرک‌ها و پیاده‌روها، تولید زباله و کثافات، بندشدن جوی‌های کنار سرک، آلودگی صوتی و … مشکلاتی است که بخشی از آن مربوط دست‌فروشان و رانندگان تاکسی‌ها می‌شود.

دست‌فروشان اولین کسانی هستند که وارد بازار می‌شوند و پس از همگان به سوی خانه‌های خود بازمی‌گردند.

شماری از شهروندان مزارشریف می‌گویند که کراچی‌داران و رانندگان تاکسی افزون بر بندکردن پیاده‌روها، سرک‌ها را نیز بند کرده‌اند و این بندش باعث آلودگی هوا نیز شده است.

این شهروندان، مسئولان شهرداری را به بی‌کفایتی متهم کرده و می‌گویند که شهرداری باید از میان برداشتن این مشکلات جلوی این بی‌نظمی‌های داخل شهر را بگیرد.

شماری از کراچی‌داران و دست‌فروشان ولایت بلخ از نبود جای برای کار و کسب‌شان شاکی هستند. آنان می‌افزایند که اگر برایشان جای مشخص تعین شود آنان باعث بندش پیاده‌روها و سرک‌های داخل شهر نخواهند شد.

از سویی هم شهرداری شهر مزارشریف می‌گوید: برای این دست‌فروشان یک مارکیت مشخص آماده خواهند کرد و کار روی این پلان جریان دارد.

دست‌فروشی در ولایت بلخ هر روز در حال افزایش است. روزانه حدود نزدیک به یک هزار دست‌فروش در شهر مزارشریف، مشغول دست‌فروشی هستند. از صبح تا شام هزاران تخت، غرفه، کراچی و بساط دست‌فروشان در جاده‌ها و مکان‌های مزدحم این شهر، مشغول فعالیت است.

  • محمدفردین طاهرنوروزی، خبرگزاری شانا، بلخ
دکمه بازگشت به بالا