اخبار هیدرافغانستانگزارش

سیگار: حملات مخالفان مسلح در افغانستان افزایش یافته است

به گزارش راه شانا به نقل از راه مدنیت؛ در گزارش سه‌ماهه سیگار آمده است که سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی – که انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان برگزار شد – یکی از خشونت‌بارترین ماه‌ها در هفت سال اخیر بوده است. براساس گزارش این نهاد، خشونت‌ها در افغانستان حتی پس از برگزاری انتخابات در اکتبر ۲۰۱۹ نیز ادامه یافته است.

سیگار می‌گوید: خشونت‌ها در حالی در افغانستان افزایش یافته است که هیئت‌های امریکا و طالبان در حال گفتگو در قطر هستند و امیدواری برای رسیدن به توافق درباره خروج نیروهای آمریکایی و همچنین آغاز گفتگوهای صلح میان افغان‌ها زیاد است.

به نقل از این گزارش، عملیات نیروهای ویژه افغان در این مدت به ۵۳۴ مورد کاهش یافته است و۳۱درصد این عملیات‌ها بدون حضور نیروهای آمریکایی انجام شده است.

به گفته سیگار بیش از ۳۷درصد عملیات‌های نظامی نیروهای افغان مستقل انجام شده است درحالی‌که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۵درصد عملیات‌ها مستقل انجام شده بود.

هم‌زمان، سیگار با خبر دادن از افزایش هفت‌ درصدی شمار نیروهای امنیتی افغان در سه ماه پایانی سال گذشته، گفته است که در پایان اکتبر گذشته، شمار نیروهای افغان به بیش از ۲۷۲هزار تن رسیده است؛ این شامل کسانی است که بایومتریک شده و مستحق دریافت حقوق هستند. به گفته سیگار این نشان از افزایش حدود ۱۹هزار نفری در نیروهای افغان است.

گزارش تازه می‌گوید که بین ماه‌های می تا اکتوبر سال گذشته تلفات نیروهای امنیتی افغان در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ کمی بیشتر بوده است.

افغانستان از کشورهای وابسته به کمک‌های مالی جامعه جهانی است. سیگار می‌گوید این کشور تا سال ۲۰۲۴ هر سال به ۴.۶ و شاید تا بیش از ۸ میلیارد دالر کمک جهانی نیاز خواهد داشت.

این نهاد با استناد به گزارش بانک جهانی می‌گوید: حتی اگر دولت افغانستان بتواند درآمد داخلی خود را تا ۵ میلیارد دالر در سال افزایش دهد، بازهم حدود نیمی از بودجه کل این کشور باید از منابع خارجی تأمین شود.

دکمه بازگشت به بالا