محل تبلیغات
اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش
موضوعات داغ

سپردن پنج «پایگاه نظامی» آمریکا به نیروهای امنیتی افغانستان

وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام کرد که براساس توافق‌نامه دوحه، بخشی از نیروهای امریکایی از پنج پایگاه نظامی افغانستان خارج شده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از راه مدنیت؛ پنتاگون با صدور اعلامیه‌ای گفته است که براساس توافق‌نامه امریکا و طالبان، ظرف ۱۳۵ روز سربازان امریکایی به ۸۶۰۰ تن کاهش یافته‌اند.

در اعلامیه پنتاگون آمده است که نیروهای نظامی امریکا با خارج شدن از پنج پایگاه، این مراکز نظامی را به نیروهای امنیتی افغانستان سپرده‌اند.

در اعلامیه وزارت دفاع امریکا آمده است: «حضور نیروهای امریکایی در افغانستان بر توانایی‌ها، نه تعداد آن‌ها معطوف است. ما توانایی‌ها و اختیارات لازم برای محافظت از خود، متحدان و شرکای خود و منافع ملی ایالات متحده امریکا را حفظ می‌کنیم.»

پنتاگون همچنین در این اعلامیه تاکید کرده است که ایالات متحده به مبارزه علیه گروه‌های تروریستی در افغانستان و به پشتیبانی از نیروهای امنیتی این کشور ادامه می‌دهد.

طبق اعلامیه وزارت دفاع امریکا، واشنگتن به تعهدات خود در حمایت از افغانستان، کاهش خشونت‌ها و فراهم‌آوری زمینه آغاز هرچه زوتر گفتگوهای صلح بین‌الافغانی، متعهد است.

بااین‌همه، جنرال مک کینزی، قوماندان ستاد فرماندهی مرکزی امریکا دیروز سه‌شنبه (۲۴سرطان) در سفر به کابل با رییس‌جمهور غنی دیدار کرد.

این جنرال امریکایی به‌صراحت اعلام کرد که حمایت و پشتیبانی امریکا از حکومت افغانستان پابرجا است.

دکمه بازگشت به بالا