اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

سفر دکتر حمدالله محب به غزنی برای بررسی وضعیت امنیتی این ولایت

دکتر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان، دیروز در رأس هیئتی بلندپایه دولتی که در آن، مدیران ارشد امنیتی و دفاعی و بعضی از وزرا حضور داشتند به ولسوالی خواجه‌عمری ولایت غزنی رفت.

در جلسه‌ای که زیر نظر آقای محب با حضور وحیدالله کلیم‌زی، والی، مسئولان امنیتی ولایت غزنی و مدیریان بخش امنیتی برگزار شده بود، درباره وضعیت امنیتی ولایت غزنی به‌ویژه ولسوالی خواجه‌عمری بحث و تباد‌ل‌نظر شد و همچنین از تلاش‌های نیروهای امنیتی در بازپس‌گیری ولسوالی خواجه‌عمری و چند ولسوالی دیگر قدردانی شد.

مسئولان محلی غزنی ضمن ارئه گزارش وضعیت موجود، گفتند که مردم از نظام و حکومت حمایت می‌کنند و در بازپس‌گیری ولسوالی خواجه‌عمری باشندگان آن ولسوالی مستقیماً با نیروهای امنیتی همکاری کرده‌اند.

مسئولان امنیتی غزنی پیشنهادات خود را برای تحکیم و بهبود وضعیت و افزایش تجهیزات نیروهای امنیتی مطرح کردند و اطمینان دادند که دشمن در تمام عملیات‌ها شکست خورده است و نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت شاهراه شماره یک و منیت سراسری ولایت غزنی تلاش می‌کنند.

دکتر محب نیز گفت که به هر ولسوالی به‌خصوص ولسوالی‌هایی که ضریب تهدید امنیتی آن بالاست اردوی منطقه‌ای ایجاد شود. او نقش مردم را در این روند مهم دانست. دکتر محب به مسئولان ارشد امنیتی برای رفع خلاء‌ها، تقویت نیروها و افزایش تجهیزات فرماندهی پلیس و تعمیر ولسوالی خواجه‌عمری دستورات لازم را صادر کرد.

ولسوالی خواجه‌عمری حدود دو ماه پیش پس از یک سال تسلط طالبان، توسط نیروهای دفاعی و امنیتی تصرف شد.

  • احمدزی سلطانی، خبرگزاری شانا، غزنی
دکمه بازگشت به بالا