اخبار هیدرافغانستانگزارش

ستایش شورای ولایتی سمنگان از کارکردها و فعالیت‌های فرمانده پولیس این ولایت

شورای ولایتی سمنگان از فعالیت‌ها و کارکردهای سمونوال عبدالله گارد، فرمانده پولیس این ولایت برای تأمین امنیت، تنفیذ قانون و کاهش جرایم،‌ تقدیر کرد.

 

محمدهاشم سروری، معاون شورای ولایتی سمنگان، قاضی نقیب‌الله تاتار و وکیل منتخب مردم در شورای ولایتی از فعالیت‌ها و کارکردهای سمونوال عبدالله گارد،‌ فرمانده پولیس این ولایت تقدیر کردند.

در این مراسم محمدهاشم سروری، معاون شورای ولایتی سمنگان ضمن قدردانی از تلاش‌های فرمانده پولیس ولایت سمنگان، گفت: در چند ماه اخیر وضعیت امنیتی در شهر «آیبک» و شماری از ولسوالی‌های ولایت سمنگان بهبود یافته است و شهروندان در امنیت و آرامش به‌سر می‌برند.

سمونوال عبدالله گارد، فرمانده پولیس ولایت سمنگان، گفت: اخیراً ولایت سمنگان یکی از ولایت‌های نسبتاً امن در کشور محسوب می‌شود. امنیت ولایت سمنگان با هیچ‌کدام از ولایت‌ها قابل مقایسه نیست. شهروندان حتی ماه‌ها صدای شلیک اسلحه و سال‌ها صدای انفجار را نمی‌شنوند.

فرمانده پولیس ولایت سمنگان در ادامه گفت: وضعیت امنیتی نسبت شش ماه اخیر در شهر آیبک، مسیر شاهراه عمومی و اکثر ولسوالی بهبود یافته است.

به گفته وی در هشت ماه اخیر، حدود ۴۵۰ تن به اتهام جرایم گوناگون  بازداشت و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شده‌اند و در پنج ماه اخیر یک مورد اختطاف و قتل‌ مرموز و وحشتناک نداریم.

او می‌افزاید: شش ماه قبل در شهر آیبک، کم‌تر شبی بود که بدون دزدی سپری می‌شد؛ اما خوشبختانه در پی چند عملیات هدفمند، دزدان مسلح و حرفه‌ای سرکوب و تعدادی از آنان بازداشت شده‌اند.

فرمانده پولیس ولایت سمنگان تصریح کرد:  دست‌کم ۱۵ تن از افراد مسلح غیرمسئول در شهر آیبک، متهم به قتل، سرقت‌های مسلحانه، باج گیری و آزار و اذیت شهروندان بودند و همواره دست به سرقت‌های مسلحانه و غصب زمین می‌زدند؛ اما سرانجام توسط پولیس بازداشت شدند.

به گفته آقای گارد، در مبارزه با مواد مخدر، هراس‌افکنی و کشف و خنثی کردن ماین‌های طالبان نیز کارهای چشم‌گیری صورت گرفته است.

او می‌گوید مشکلات امنیتی و تهدیدات در ولسوالی دره‌صوف پایین همچنان پابرجا مانده است و درباره چگونگی تأمین امنیت این ولسوالی کار جریان دارد و در آینده نزدیک در این راستا اجرائات عملی صورت خواهد گرفت.

  • مهسا نبی‌زاده، خبرگزاری شانا، سمنگان
دکمه بازگشت به بالا