اخبار هیدراسلایدافغانستانبین‌المللیگزارش

روسیه: «کابل دچار چالش حکمرانی است»

نماینده ویژه پوتین با اظهار اینکه طالبان با بیرون راندن آمریکایی‌ها کار بزرگی انجام دادند، اظهارداشت آن‌ها در حکمرانی دچار چالش هستند.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه برای افغانستان با تأکید بر لزوم گفتگوهای منطقه‌ای درباره افغانستان گفت این گفتگوها نه‌تنها برای ایجاد اجماع، بلکه برای آن ضروری است که حاکمان فعلی افغانستان می‌فهمند که باید به حرف ما گوش دهند.

کابلوف به رسانه هندی «د ویک» گفت: ما قصد دخالت در امور داخلی افغانستان را نداریم. اما کاری که آنها انجام می‌دهند نه‌تنها به آنها آسیب می‌رساند، بلکه به ما نیز از نظر تروریسم، مواد مخدر و غیره آسیب می‌رساند.

وی در پاسخ به این ادعا که آیا طالبان توسط پاکستان ایجاد شده است، گفت: این برداشت اشتباهی است. اگر با دقت نگاه کنید که بین طالبان و پاکستان چه می‌گذرد، خواهید دید که اگرچه پاکستان بیش‌ترین نفوذ را بر طالبان دارد، اما اسلام‌آباد نمی‌تواند آن‌ها را کنترل کند.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر هیچ چالشی برای حکمرانی طالبان وجود ندارد، تصریح کرد اما این بدان معنا نیست که چنین چالش‌هایی پیش نخواهد آمد؛ چالش‌ها بیرونی نخواهد بود بلکه واکنش عادی مردم افغانستان است که در شرایط موجود زنده ماندن برای‌شان بسیار دشوار خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا