افغانستانحقوق بشرزنان

دیدبان حقوق بشر سازمان ملل به پیگیری قضیه های خشونت جنسی در افغانستان تاکید کرد

دیدبان حقوق بشر امروز پنج‌شنبه (۲۴ دلو) در بیانیه‌ای بر پیگیری قضیه‌های تجاوز و آزار و اذیت جنسی در افغانستان تأکید کرده است.

گزارشگر: بی بی زهره هاشمی

پاتریشیا گراسمن، رئیس بخش آسیایی دیدبان حقوق بشر در بیانیه‌ای گفت: مقامات افغانستان نتوانسته‌اند مقامات ارشد فدراسیون فوتبال این کشور را که متهم به تجاوز جنسی بازیکنان این فدراسیون هستند، توقیف کنند. دیدبان حقوق بشر در این بیانیه گفته است که در قضیه دیگر، مسئولان ولایتی در لوگر به دنبال ختم تحقیقات در مورد آزار و اذیت جنسی صدها متعلم هستند و فعالان مدنی را که این مورد را گزارش دادند، تهدید می‌کنند.

دیدبان حقوق بشر بیان میدارد: دو مورد اخیر تجاوز جنسی در افغانستان، عدم موفقیت مقامات را در پیگیری قانونی افراد قدرتمند نشان می‌دهد. پیگرد قانونی خشونت‌های جنسی در افغانستان از مدت‌ها قبل دشوار بوده است، اما مشکلات وقتی بزرگ می‌شود که مظنونین افراد قدرتمندی هستند. این دو مورد وحشتناک، آزمایش مهمی از تعهد دولت افغانستان برای پایان دادن به مصئونیت از خشونت جنسی است.

گراسمن می‌افزاید که حکومت افغانستان هر روز زنان را ناامید می‌کند که کرام‌الدین کریم دستگیر نشده است.

به گفته وی، حکومت افغانستان باید مسئولان فدراسیون فوتبال و کسانی را که به پنهان ماندن این قضیه کمک کردند، مورد پیگرد و تحقیق قرار دهد.

دکمه بازگشت به بالا