اخبار هیدراسلایدافغانستانبین‌المللیگزارش

دیدار حمدالله محب با برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و دکتر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه آن کشور دیدار و گفتگو کرد.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و حمدالله محب، مشاور مشاور امنیت ملی رئیس‌ جمهور افغانستان در تهران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ براساس اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران، شمخانی در دیدار با محب، با اشاره به تهدیدات و منافع مشترک ایران و افغانستان در موضوعات مختلف بویژه گسترش تروریسم و ضرورت ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بر «حمایت قاطع ایران از دولت قانونی افغانستان» و لزوم افزایش همکاری و تعامل میان تهران – کابل در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی تاکید کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین در این دیدار اظهار داشت: «افغانستان به دلیل اشتراکات و پیوندهای فراوان میان دو ملت از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.»

شمخانی نسبت به افتتاح راه آهن خواف -هرات و نقش احتمالی آن در توسعه روابط اقتصادی میان ایران و افغانستان ابراز امیدواری کرده و درباره تشدید و توسعه فعالیت‌های داعش در افغانستان هشدار داده است.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان نیز در دیدار با شمخانی با ارائه گزارشی از روند گفتگوهای صلح در افغانستان گفت: «متاسفانه علی‌رغم توافقات امضاشده میان آمریکا و طالبان، حملات و اقدامات مخرب این گروه نه تنها کاهش نیافته بلکه سیر صعودی نیز داشته است.»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز با حمدالله محب دیدار و گفتگو کرد.

جزئیات بیشتری از دیدار وزیر امور خارجه ایران با مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان منتشر نشده است.

پیش‌بینی می‌شود محب امروز با برخی دیگر از مقامات ایرانی نیز دیدار و گفتگو کند.

دکمه بازگشت به بالا