اخبار هیدراسلایدبین‌المللیگزارش

دونالد ترامپ: منتفی شدن موضوع برکناری من پیروزی بزرگی است

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ او با تأکید بر این که «مرتکب هیچ خطایی نشده است»، توضیح داد که حکم مجلس سنا در رد موضوع برکناری، «پیروزی بزرگ» به شمار می‌آید.

ترامپ با تشکر از اعضای حزب جمهوری‌خواه به علت حمایت از خود افزود: «اگر ما می‌باختیم، بازارهای پول دنیا دچار فروپاشی می‌شد اما از زمان پیروزی ما در انتخابات، بازارهای سهام در بهترین وضعیت خود قرار دارند.»

او در ادامه عنوان کرد که «در معرض رفتار غیرمنصفانه‌ای قرار گرفته که از حرف‌وحدیث‌ها در مورد توطئه‌چینی با همکاری روسیه آغاز شد و نهایتاً به تبرئه، انجامید، درحالی‌که این موضوع نمی‌بایست بیش از چند روز ادامه می‌یافت.»

ترامپ در ادامه سخنانش، دموکرات‌ها را متهم به تمایل برای ایجاد چنددستگی در میان جمهوری‌خواهان کرد.

او اعلام داشت که در مکالمه با رئیس جمهور اوکراین، مرتکب هیچ خطایی نشده و دموکرات‌ها از همان روز اول می‌دانستند که وی بی‌گناه است.

گفتنی است که ترامپ پیشتر اعلام کرده بود، مخالفانش تا هراندازه که توان داشتند، برای نابود کردن او کوشیدند و او «رنج طاقت‌فرسایی» را در جریان محاکمه برای برکناریش، تحمل کرده است.

ترامپ پیش از سخنان روز پنج‌شنبه ۶ فبروری خود در کاخ سفید، در نخستین موضع‌گیریش پس از اعلام تبرئه از سوی مجلس سنا از اتهام سوءاستفاده از منصب، در ضیافت روز دعای ملی (که مناسبتی سالانه با مشارکت هر دو حزب آمریکاست)، با تأکید بر این‌که، متحمل محنت وحشتناکی از برخی افراد فاسد و ناصالح شده، افزود: «آن‌ها هرقدر که می‌توانستند در راستای نابودی ما کوشیدند و با این کار، زیان بزرگی را به ملت ما وارد کردند.»

او این‌گونه ادامه داد که «دموکرات‌ها واقفند که اقداماتشان درست نیست اما آن‌ها منافع خود را پیش از منافع کشور بزرگ ما در نظر می‌گیرند»، اما مجلس سنا با توجه به حضور اکثریت جمهوری‌خواهان در آن، «از درایت و قاطعیت اخلاقی و توان لازم برای عمل به آنچه که عادلانه است، برخوردار است.»

ترامپ افزود: «من کسانی را که از باورهایشان برای توجیه اعمال ناشایست خود، استفاده می‌کنند، دوست ندارم»، که در اشاره به اقدام نانسی پلوسی، رئیس کنگره در پاره کردن متن نطق خود بعد از رفتار ترامپ در امتناع از دست دادن با وی بود.

ترامپ گفت: «بسیاری از مردم، زخم خوردند و ما نمی‌توانیم این را تحمل کنیم. من به‌زودی در این خصوص در کاخ سفید سخن خواهم گفت.»

ترامپ چهارشنبه ۵ فبروری، در نخستین واکنش خود نسبت به تبرئه‌اش از سوی مجلس سنا، درابراز ضدیت ریشخندآمیز علیه دموکرات‌ها، تأکید کرد که تا ابد رئیس‌جمهوری آمریکا باقی خواهد ماند.

او در توئیتر خود، تصویر فرضی روی جلد مجله «تایم» را منتشر کرد که شعار کمپین انتخاباتی وی در سال‌های گذشته را داشته و از شعار «ترامپ ۲۰۲۰» به شعار «ترامپ برای همیشه» در این تصویر دیده می‌شود.

براساس همین روی جلد فرضی که در ویدئوی نشر داده شده در توئیتر او دیده می‌شود، ترامپ پیش‌بینی کرده است که خط‌مشی او در آمریکا، برای زمانی طولانی، ادامه یابد.

مجلس سنای آمریکا، چهارشنبه‌شب گذشته، در پایان محاکمه تاریخی ترامپ، وی را از اتهاماتی تبرئه کرد که دموکرات‌ها کوشیدند با طرح آن‌ها، او را از منصبش برکنار کنند درحالی‌که جمهوری خواهان، از ترامپ حمایت کردند.

دکمه بازگشت به بالا