اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

دولت افغانستان: طالبان در ازای آزادی زندانیان تضمین دهد

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ دولت افغانستان با صدور فرمان آزادی زندانیان طالبان اعلام کرده بود که زندانیان این گروه در صورتی آزاد می‌شوند که پس از رهایی به سنگرهای جنگ بازنگردند، این درحالی است که طالبان این خواسته دولت را رد کرده است.

رسانه‌ها دیروز پنج‌شنبه به نقل از منابع پاکستانی نوشتند که طالبان تضمینی نمی‌دهد که افراد آزادشده نخواهند به سنگرهای نبرد بازگردند.

«فضل فضلی» مشاور رئیس جمهوری افغانستان دیروز در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که آزادی زندانیان طالبان مشروط است و چنانچه آن‌ها این شرط‌ها را نپذیرند آزاد نخواهند شد. فضلی افزود که طبق فرمان محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان آزادی همه ۵ هزار زندانی طالبان به یک‌باره میسر نخواهد بود و حداقل چهار تا پنج ماه طول خواهد کشید.

به گفته وی، یکی از شرط‌های رهایی هزار و ۵۰۰ زندانی طالبان این است که خشونت‌های آن‌ها همانند یک هفته گذشته، به صورت چشمگیر کاهش یابد تا مردم بتوانند آرامش را در کشور احساس کنند.

فضلی تأکید کرده است که اگر دولت افغانستان نتواند اطمینانی از جلوگیری از کشتار مردم داشته باشد، به هیچ وجه حاضر نیست زندانیان طالبان را آزاد کند.

رئیس جمهور غنی سه‌شنبه‌شب گذشته فرمان آزادی هزار و ۵۰۰ زندانی طالبان را صادر کرد و گفت که این زندانیان براساس سپری کردن مدت زندان و کهولت سن آزادی خواهند شد.

وی گفته بود که این زندانیان باید ضمانت دهند که دیگر به سنگرهای جنگ بازنمی‌گردند به همین دلیل طالبان گفته است که چنین ضمانتی نخواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا