اخبار هیدرافغانستانسیاسی

حضور رئیس حکومت وحدت ملی در چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی

در حالی که بعضی از نامزدان ریاست جمهوری خواستار توقف سفرهای خارجی نامزدان ریاست جمهوری شده‌اند، رئیس جمهور غنی با حضور در عربستان سعودی در چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی با عنوان «اجلاس مکه؛ یکجا به سوی آینده» شرکت کرد.

در این اجلاس که در قصر صفای مکه مکرمه دایر شده بود، سران دولت‌ها و حکومت‌های ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به استثنای سوریه، حضور داشتند. این اجلاس توسط ملک سلمان بن عبدالعزیز افتتاح شد.

وی ضمن خوش آمدید به سران کشورهای اسلامی و سایر مقامات شرکت‌کننده، گفت: نیاز است تا درباره مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی که جهان، منطقه ودنیای اسلام را با تهدید مواجه کرده است، موقف مشترک و متحدانه اتخاذ شود و در زمینۀ قطع منابع مالی آن باید تمام میکانیسم‌های لازم روی دست گرفته شود.

پادشاه عربستان سعودی تأکید کرد که تروریسم حتی در ماه مبارک رمضان آسیب‌هایی را برای منطقه ما وارد کرده است. وی افزود که عربستان سعودی درباره کمک به نیازمندان جهان اسلام از طریق کمک‌های خیریه متعهد است.

ملک سلمان گفت که تغییرات در ساختار و اصلاحات در سازمان همکاری‌های اسلامی و انکشاف آن یک نیاز است، تا به چالش‌هایی که ملت‌های ما در منطقه و جهان به آن مواجه هستند، رسیدگی کند.

دکمه بازگشت به بالا