اخبار هیدرافغانستانگزارش

جان باختن ۱۳ تن از نیروهای امنیتی در ولسوالی «دشت‌ارچی»

به گزارش شانا به نقل از راه مدنیت؛ نیروهای امنیتی افغانستان در بیست‌وچهار ساعت گذشته، شب و روز مرگباری را در مناطق مختلف کشور سپری کردند. منابع امنیتی می‌گویند: نیروهای امنیتی در بیست‌وچهار ساعت گذشته در مناطق مختلف کشور با افراد گروه طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی درگیر جنگ بودند.

اعضای شورای ولایتی کندز و منابع امنیتی در ارزگان از جان باختن شماری از نیروهای امنیتی در این ولایت‌ها خبر می‌دهند.

صفی‌الله امیری، معاون شورای ولایتی کندز می‌گوید: جنگجویان گروه طالبان نیمه‌های صبح امروز چهارشنبه (۹ دلو) به صورت گروهی بر چندین پُسته نیروهای امنیتی در مرکز ولسوالی دشت‌ارچی حمله کرده‌اند.

آقای امیری می‌گوید که در این حملات تاکنون ۱۳ تن از نیروهای ارتش، پولیس ملی و محلی جان باخته‌اند، ۷ تن زخمی و ۳ تن دیگر ناپدید شده‌اند. منابع محلی و امنیتی در کندز که نخواستند نام‌شان فاش شود، می‌گویند که این رقم افزایش خواهد یافت و تاکنون اجساد این نیروها از محل درگیری خارج نشده است.

در همین حال نصرالدین سعدی، ولسوال دشت‌ارچی ولایت کندز به خبرنگار روزنامه راه مدنیت، گفت: افراد گروه طالبان از چندین طرف به دو پُسته امنیتی حمله کردند و درگیری میان نیروهای امنیتی و افراد گروه طالبان از دوازده شب تا شش صبح ادامه یافته است.

ولسوال دشت‌ارچی می‌گوید در این درگیری تلفات سنگینی به افراد گروه طالبان نیز وارد شده است و پانزده تن از اعضای این گروه از جمله سه سرگروه آن‌ کشته و دست‌کم شش تن دیگر زخمی شده‌اند. او گفت که در نتیجه این حمله ۱۲ سرباز ارتش و یک سرباز پولیس کشته و ۴ پولیس و ۸ سرباز ارتش زخمی شده‌اند.

براساس یک خبر دیگر در حملات افراد گروه طالبان در ارزگان نیز ۱۲ پولیس جان باخته‌اند. یک منبع امنیتی در ارزگان می‌گوید، روز گذشته گروه طالبان بر دو پُسته پولیس در ترینکوت، مرکز این ولایت حمله کرده‌اند که در این حملات ۱۲ تن از افراد پولیس جان باخته و ۸ پولیس دیگر زخمی شده‌اند.

طالبان مسوولیت حملات در ارزگان را بر عهده گرفته‌اند؛ اما دربارۀ حملات در کندز چیزی نگفته‌اند. وزارت دفاع در اکتوبر سال گذشته اعلام کرد که کنترول ولسوالی دشت‌ارچی ولایت کندز در شمال‌شرق کشور را از افراد گروه طالبان خارج کرده است.

ولایت کندز یکی از ولایت‌های ناامن در شمال کشور است و افراد گروه طالبان در این ولایت حضور بسیار گسترده دارند. افراد این گروه در جریان سال‌های گذشته چندین بار موفق شدند خود را تا مرکز ولایت کندز برسانند.

دکمه بازگشت به بالا