اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارشمهاجرت

تظاهرات مردم هرات در واکنش به کشته شدن شهروندان افغانستان در مرز با ایران

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ مردم شهر هرات در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن مهاجران افغانستانی توسط مرزبانان ایرانی مقابل کنسولگری این کشور در شهر دست به تظاهرات زدند. صدها تن از معترضان با سر دادن شعار «تامین عدالت» اعتراض خود نسبت به «برخورد غیرانسانی و خشونت مرزبانان ایرانی علیه شهروندان افغانستان» نشان دادند.

در همین حال معترضان هشدار دادند که در صورت عدم پیگیری این حادثه و تامین عدالت چادرهای تحصن برپا کرده به تظاهرات خود ادامه می‌دهند. همچنین آنان از سازمان‌های بین‌المللی خواهان پیگیری این حادثه شدند.

آرش بشیریار، یکی از برگزارکنندگان این تظاهرات اعلام کرد: «این تظاهرات در واکنش به برخورد غیرانسانی مرزبانان ایرانی علیه شهروندان افغانستان وخشونت علیه شهروندان‌مان در مرز ایران برگزار شده است.»

گفتنی است محمدحمید طهماسی، رئیس هیئت حقیقت‌یاب افغانستان، که «ادعای به رودخانه انداختن مهاجران افغانستانی توسط مرزبانان ایران» را بررسی می‌کند دیروز ۲۲ ثور در گفت‌وگو با خبرنگاران در هرات گفت: یافته‌های اولیه نشان داده که ۱۰ نفر در این حادثه کشته شده‌اند و ۱۵ نفر دیگر ناپدید هستند.

وی همچنین افزود: «۱۹ نفر نیز در همان روز حادثه توسط غواصان که در محل بودند نجات داده شدند. اجساد ۵ نفر به هرات منتقل و اجساد ۵ نفر دیگر به دلیل آسیب‌دیدگی بیش از حد در محل دفن شدند. ۱۷ نفر از این مسافران ناپدید بودند که روز گذشته دو نفر آنان پیدا شدند و از سرنوشت ۱۵ نفر دیگر اطلاعی در دست نیست. تحقیق در مراحل ابتدایی قرار دارد و آمار نجات‌یافتگان و همچنین قربانیان هر لحظه ممکن است تغییر کند. ارقام نهایی قربانیان این حادثه بعدا منتشر خواهد شد.»

دکمه بازگشت به بالا