اخبار هیدربین‌المللیسیاسیگزارش

ترامپ پس از تبرئه به دمکرات‌ها: تا ابد رئیس جمهوری آمریکا خواهم ماند

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ ترامپ در «توئیتر» طرح مجازی جلد مجله «تایم» که در آن شعار کمپین انتخاباتی او برای سال آینده «ترامپ ۲۰۲۰» که به جای آن شعار «ترامپ تا ابد» نوشته شده را برای شوخی و سربه‌سر دمکرات‌ها گذاشتن منتشر کرد.

ترامپ از طرح ابتکاری روی جلد مجله تایم در ویدیوئی بر صفحه‌اش در شبکه توئیتر مشخص است پیش‌بینی کرده که روش او برای مدتی طولانی در ایالات متحده ادامه یابد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در توئیتی دیگر نوشت که او روز پنج‌شنبه بیانیه‌ای را از کاخ سفید درباره آنچه او «پیروزی آمریکا» بر «فریب عزل» خواند، منتشر خواهد کرد.

مجلس سنای ایالات متحده آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت محلی واشینگتن در پایان «محاکمه تاریخی»، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را از اتهاماتی که دمکرات‌های علیه او مطرح می‌کردند، تبرئه کرد.

سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا در این محاکمه با همبستگی و اکثریت قریب به اتفاق آراءشان اتهامات مطرح شده علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را رد کرده و تلاش‌های دمکرات‌ها برای عزل او را ناکام گذاشتند.

در مجلس سنای آمریکا که متشکل از ۱۰۰ عضو است ۵۲ عضو از اصل ۵۳ عضو جمهوری‌خواه آن به تبرئه ترامپ از اتهام سوءاستفاده از قدرت رأی دادند. همچنین ۵۳ عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا ترامپ را نیز از اتهام تلاش برای کارشکنی در روند کار کنگره تبرئه کردند.

دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در روند کار کنگره در ۱۸ دسامبر گذشته از سوی نمایندگان کنگره آمریکا علیه ترامپ مطرح شده بود.

دکمه بازگشت به بالا