اخبار هیدراسلایدافغانستانبین‌المللیگزارش

ترامپ: خروج از افغانستان شرمسارانه‌ترین دوره بود

ترامپ می‌گوید: حضور آمریکا در افغانستان «کافی» بود؛ اما ایالات متحده شانس خروجی «باشرافت و پرقدرت» را از دست داد.

به گزارش شانا به نقل از ایسنا؛ دونالد ترامپ مدعی شد، پس از خروج آمریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱، ولادیمیر پوتین «تا حدی جاه‌طلبی بیشتری» پیدا کرد. دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با مارک لوین، وکیل و مجری آمریکایی از تلویزیون فاکس‌نیوز گفت: به نظر من، آن دوره خروج – در واقع طوری که از افغانستان خارج شدیم – شرمسارانه‌ترین دوره بود و درواقع فکر می‌کنم ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه پس از این ماجرا تا حدی جسارت بیشتری پیدا کرد.

ترامپ در ادامه این مصاحبه بیان داشت: ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز به دلیل این خروج باید تحت محاکمه نظامی قرار بگیرد. وقتی بنده رفتم، این خروج صورت گرفت. میلی باید محاکمه نظامی شود. آن‌ها مسئول این خروج هستند؛ لحظه‌ و موقعیتی که سربازان در اولویت اول قرار داشتند. حتی اگر از یک کودک پنج ساله درباره چنین استراتژی سوال کنی، می‌گوید که سربازان اولویت آخر هستند.

دونالد ترامپ در این برنامه شرکت کرد تا کتاب جدیدش «نامه‌ها به ترامپ» را تبلیغ کند؛ کتابی که شامل پیام‌ها و نامه‌هایی از سوی روسای جمهور و چهره‌های برجسته سیاسی و فرهنگی به وی است.

ترامپ که به‌عنوان رئیس جمهور دو بار استیضاح شد و در انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۰ شکست خورد، اکنون برای ریاست مجدد و انتخابات ۲۰۲۴ تلاش می‌کند و در این برنامه تصریح کرد: بزرگترین افسوس نیکسون این بود، وقتی که با رسوایی واترگیت در دهه ۱۹۷۰ مواجه شد، مبارزه نکرد.

دونالد ترامپ ۷۶ ساله اولین رئیس‌ جمهور سابق ایالات متحده آمریکاست که با اتهامات کیفری مواجه است و در عین حال به عنوان یک نامزد برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تلاش می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا