اخبار هیدرافغانستانگزارش

تحرکات «داعش» در نورستان

وانت‌وایگل، یکی از ولسوالی‌های مرکزی ولایت نورستان است که در همسایگی ولسوالی مانوگی کنر قرار دارد. راه ورود به این ولسوالی نیز از ولسوالی مانوگی کنر می‌گذرد؛ جایی که گروه داعش در این اواخر فعالیتش را در آن افزایش داده است.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری شفقنا؛ با آن که مقام‌ها ادعا می‌کنند که گروه داعش را در ولسوالی‌های مانوگی و چپه درۀ کنر سرکوب کرده‌اند و این گروه قادر به گسترش فعالیت‌های خود به دیگر ولسوالی‌ها نیست، اما باشندگان ولسوالی وانت‌وایگل نورستان نگران‌اند که اگر داعش به این ولسوالی راه پیدا کند، راه‌های ورودی را بسته و به سادگی این ولسوالی را تصرف می‌کند.

ولسوالی کوهستانی وانت‌وایگل پیش از این چندبار به تصرف طالبان در آمده بود و حالا مردم نگران سقوط این ولسوالی به دست داعش، هستند.

نسیم از باشندگان ولسوالی وانت‌وایگل می‌گوید، گروه داعش در ولسوالی‌های مانوگی و چپه درۀ کنر خسارات مالی زیادی به مردم رسانده است و اگر این گروه به وانت‌وایگل هم نفوذ کند، مردم با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. 

با آن که راه ورودی ولسوالی وانت‌وایگل پیش از این ناامن بود، اما با عملیات نیروهای نظم‌عامه و ایجاد پاسگاه‌های امنیتی در این مسیر، رفت‌وآمد در این راه  جریان دارد.

نصیراحمد ساپی، فرمانده لوای هفتم نظم‌عامه در شرق کشور می‌گوید، گروه داعش در ولسوالی‌های مانوگی و چپه درۀ کنر شکست خورده و آنان نمی‌گذارند که این گروه در مناطق دیگری شروع به فعالیت کند

آقای ساپی می‌افزاید، گروه داعش نه تنها که توانایی ناامن‌سازی راه ولسوالی وانت‌وایگل را ندارد، توانایی ورود به این ولسوالی را نیز ندارد.

نگرانی دیگری نیز وجود دارد که اگر داعش از طریق نورستان به ولایت غزنی نفوذ کند، حکومت و نیروهای خارجی با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

دکمه بازگشت به بالا