گزارش

برگزاری نشست کمیسیون مشترک بین‌دولتی ترکمنستان، افغانستان و تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از رادیو صدای خراسان؛ ریاست کمیسیون مشترک بین دولتی ترکمنستان، افغانستان و تاجیکستان را از طرف ترکمنستان بازاراف، وزیر اقتصاد و مالیه ترکمنستان و از طرف تاجیکستان، عثمان‌علی عثمان‌زاده وزیر انرژی و ذخایر آب این کشور بر عهده داشتند.

در این نشست راه‌های افزایش مبادلات تجاری میان ترکمنستان و تاجیکستان که طی دو سال اخیر به شدت کاهش یافته است، بررسی شد. همچنین طرف‌ها درباره طرح ساخت راه‌آهن منطقه‌ای میان ترکمنستان- افغانستان و تاجیکستان بحث و تبادل‌نظر کردند.

دولت ترکمنستان بخش مربوط به این کشور را در طرح این راه منطقه‌ای تا مرز افغانستان تکمیل کرده است و کابل و دوشنبه باید در مورد ادامه ساخت این راه‌آهن اقدام کنند.

پیش‌ازاین میان ترکمنستان و تاجیکستان اختلاف‌نظر در زمینه محل اتصال این راه که بندر شیرخان در مرز مشترک تاجیکستان با افغانستان است و ناحیه شهر توس در ولایت ختلان اختلاف داشتند.

 ترکمنستان از ماه آگوست سال ۲۰۱۸ با تأخیر کامیون‌های تاجیکستان را در مرزهای خود پذیرش می‌کند و درباره این موضوع تاکنون هیچ اظهارنظری نکرده است.

به گفته کارشناسان احتمالاً دولت ترکمنستان به علت مشارکت نداشتن در عملیات ساخت راه‌آهن ترکمنستان- افغانستان، تاجیکستان، توسط دولت دوشنبه این سخت‌گیری‌ها را برای این کشور در نظر گرفته است؛ اما در خبر مربوط به نشست کمیسیون مشترک بین دولتی ترکمنستان و تاجیکستان در عشق‌آباد درباره حل مشکل تأخیر پذیرش کامیون‌های تاجیکستان از قلمرو ترکمنستان هیچ اشاره‌ای نشده است.

دکمه بازگشت به بالا