اخبار هیدرافغانستانحوادثزنانگزارش

برف‌کوچ در ولسوالی «میرامور» ولایت دایکندی جان دو زن را گرفت

عارف یاسا، ولسوال ولسوالی میرامور به خبرگزاری شانا، گفت: حوالی ساعت ده صبح دیروز در روستای «ورسیل» میرامور دایکندی ۷ تن زیر برف‌کوچ شده بودند که از این میان ۲ زن جان باختند و ۵ تن دیگر توسط مردم محل نجات داده شدند.

با این حال اسدالله سروری، رئیس مبارزه با حوادث طبیعی دایکندی با تأیید این رویداد می‌گوید: یک خانواده ۶ نفری با یک خانم که می‌خواستند به یک قریه دیگر بروند در مسیر راه زیر برف‌کوچ شدند و در نتیجه ۲ زن جان باختند و ۶ مرد نجات یافتند.

با این حال ریاست حفظ و مراقبت سرک ولایت دایکندی با انتشار خبرنامه‌‌ای از مسدود شدن تمام راه‌های مواصلاتی در نتیجه برف‌باری خبر می‌دهد.

در این خبرنامه تذکر یافته است که «به اطلاع تمام مسافران که در مسیر نیلی ـ کابل و برعکس و همچنان در مسیرهای مرکز ولایت به مراکز ولسوالی‌ها درحرکت هستند و تصمیم مسافرت را دارند رسانیده می‌شود که در اثر برف‌باری از روز گذشته بدین‌سو جریان داشته تمام راه‌ها را مسدود ساخته و فعلاً هم برف‌باری به شدت جریان دارد.»

در خبرنامه، ازتمام نمایندگی‌های ترانسپورتی (باربری و مسافربری) خواسته شده است تا مساعد شدن هوا و پاک‌کاری سرک‌ها از حرکت در این مسیرها خودداری کنند.

  • محمد حسنی، خبرگزاری شانا، دایکندی
دکمه بازگشت به بالا