اخبار هیدراسلایدافغانستانعلم و فناوریگزارش

افغانستان و ایران همکاری‌های صلح‌آمیز اتمی خواهند داشت

ایران و افغانستان یک تفاهم‌نامه همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از اسپوتنیک، هیئت عالی‌رتبه کمیسیون انرژی اتمی افغانستان برای آشنایی با توانمندی‌های صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و تعمیق و گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای به ایران سفر کرده است.

در این سفر که با هماهنگی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این کشور صورت پذیرفت، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان انرژی اتمی ایران و کمیسیون انرژی اتمی افغانستان، برای همکاری در زمینه‌های گوناگون به‌ویژه ظرفیت‌سازی نیروی انسانی و کاربردهای انرژی اتمی در سلامت و کشاورزی امضا شد.

این تفاهم‌نامه میان طاهر شاران، رئیس کمیسیون عالی انرژی اتمی افغانستان و علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ایران امضا شده است.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، احمدهارون نجم‌پور، شارژدافیر و سرپرست سفارت افغانستان در تهران نیز حضور داشت.

در نشست رؤسای سازمان‌های انرژی اتمی افغانستان و ایران، تصمیم بر آن شده است تا هیئت عالی کمیسیون انرژی اتمی افغانستان از دست‌آوردهای کشور ایران در زمینه هسته‌ای دیدار کند و همکاری‌های هسته‌ای دوجانبه را در جهت اهداف صلح‌آمیز گسترش دهند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، دو طرف در زمینه‌های مختلف مرتبط با مسائل هسته‌ای از جمله ظرفیت‌سازی منابع بشری، استفاده از انرژی اتمی در مراقبت‌های درمانی و کشاورزی همکاری خواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا