اخبار هیدراسلایدبین‌المللیحوادثگزارش

چندین کشته و ده‌ها زخمی در انفجار مرکز شهر استانبول در ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه گفت که بر اثر انفجار در منطقه‌ای مزدحم در مرکز شهر استانوبل، دست‌کم شش نفر کشته و 53 نفر زخمی شده‌اند.

انفجاری در خبایان استقلال میدان تقسیم رخ داد که هنوز دلیل آن مشخص نیست و در نتیجه آن شماری مجروح شدند. رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه گفته است که برای عزیزانی که امروز در ساعت 16:20 دقیقه در بمب‌گذاری خیابان استقلال جان باختند طلب رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم.

وی گفته است که تلاش برای تسخیر ترکیه و ملت آن از طریق تروریسم، امروز و فردا مانند دیروز به هدف خود نخواهد رسید. رئیس جمهور اردوغان اعلام کرد که در انفجار خیابان استقلال 6 نفر جان باخته و 53 تن دیگر زخمی شدند.

اردوغان گفت: اینکه بگوییم این حادثه قطعاً تروریستی است ممکن است اشتباه باشد؛ اما اولین اطلاعاتی که از استاندار/ والی دریافت کردیم، این انفجار ظاهراً حمله تروریستی است.

بلافاصله پس از شنیده شدن صدای انفجار تیم‌های آتش‌نشانی، پلیس و اورژانس به منطقه اعزام شدند و تدابیر امنیتی گسترده‌ای در خیابان استقلال اتخاذ شده است.

خیابان «استقلال» در مرکز شهر استانبول طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی مورد حملاتی قرار گرفته بود که داعش مسئولیت آن را پذیرفته بود.

دکمه بازگشت به بالا