اخبار هیدرافغانستانانتخاباتگزارش

انتخاباتی متفاوت؛ حادثه مهمی رخ نداد

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ اسدالله خالد، وزیر دفاع ملی در این نشست خبری، گفت که امروز هیچ رویداد بزرگی که قابل نگرانی باشد در کشور رخ نداد و انتخابات ریاست‌ جمهوری موفقیت‌آمیز برگزار شد.

وی تصریح کرد: حمله‌های طالبان به مراتب نسبت به انتخابات‌های گذشته کمتر بود و نیروهای امنیتی توانستند طرح‌های حمله‌های این گروه را خنثی کنند.

مسعود اندرابی، وزیر امور داخله هم گفت که طالبان امروز ۶۸ حمله را بر مرکزهای رأی‌دهی در سراسر کشور انجام دادند، اما موفق نبودند: «طالبان هفته گذشته دست به هشدارهایی زدند که انتخابات را ناکام خواهند کرد؛ اما نیروهای امنیتی طرح‌ها و تحرکات آنان را ناکام کردند.»

وی همچنین گفت که در مجموع، ۴۶۸ مرکز رأی‌دهی به دلایل تهدیدات امنیتی و عدم حضور کارمندان کمیسیون انتخابات و مشکلات فنی  بسته ماندند.

اندرابی اظهار داشت ولایت‌های لوگر، تخار، کنرها، جوزجان، فاریاب و کندز از ولایت‌هایی هستند که امروز بیشترین تهدیدات امنیتی را داشتند.

 رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان هم از پایان موفقیت‌آمیز روند چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور خبر داد و این رای‌گیری را موفق‌ترین انتخابات طی ۱۸ سال گذشته خواند.

«حواعلم نورستانی» در کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت: پس از ساعت ۱۷ روند رای‌دهی چهارمین دوره ریاست جمهوری کشور با موفقیت به پایان رسید. وی گفت: ۹۸ درصد از ۴ هزار و ۵۰۰ مرکز در سراسر کشور برای رای‌دهندگان باز شده بود.

دکمه بازگشت به بالا