اخبار هیدراسلایدافغانستانبین‌المللیگزارش

امام‌ علی رحمان: افغانستان و تاجیکستان از تروریسم در منطقه متضرر شده‌اند

امام علی ‌رحمان، رئیس ‌جمهور تاجیکستان امروز سه‌شنبه در دیدار با عبدالله عبدالله، رئيس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان که به دوشنبه سفر کرده است، اظهار داشت: تاجیکستان دوست و متحد افغانستان است و از تلاش‌های صلح و تصمیم دولت و مردم این کشور در این عرصه حمایت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ رئیس جمهور تاجیکستان در دیدار با دکتر عبدالله، گفت: افغانستان، تاجیکستان و منطقه از تروریسم، افراط‌گرایی و بی‌ثباتی متضرر شده‌اند. تامین صلح و ثبات در افغانستان زمینه‌ گسترش و توسعه‌ تجارت و ترانزیت میان دو کشور، منطقه و اتصال آسیای مرکزی به جنوب آسیا را فراهم می‌کند.»

رحمان، افغانستان را از دوستان و متحدان نزدیک تاجیکستان خواند و تاکید کرد که روابط دو کشور ریشه در همسایگی، مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی دارد.

رئیس‌ جمهور تاجیکستان با اعلام حمایت همه جانبه‌ جمهوری تاجیکستان از تلاش‌های صلح در افغانستان، صلح و ثبات در افغانستان را صلح و ثبات در تاجیکستان، منطقه و فراتر از منطقه خواند.

وی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های صلح تحت رهبری شورای عالی مصالحه‌ ملی در افغانستان به پیروزی برسد.

در همین راستا، عبدالله نیز گفت: روابط و دوستی میان دو کشور بر ارزش‌ها و مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی استوار است.

وی در ادامه تاکید کرد که دولت افغانستان در مذاکرات صلح به دست‌یافتن به صلح پایدار، عادلانه، باعزت و با حفظ ارزش‌های جمهوریت متعهد است.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزایش خشونت‌ها و جنگ را یکی از نگرانی‌های دولت و مردم کشورش عنوان کرد و بر پایان جنگ و‌ خون‌ریزی در جریان مذاکرات تأکید کرد.

دکمه بازگشت به بالا