اخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیبین‌المللیگزارش

افغانستان برای نخستین بار رهبری یک کمیته سازمان جهانی تجارت را به دست آورد

سازمان جهانی تجارت (WTO) خبر داده است که افغانستان با اکثریت آرا رهبری کمیته تجارت و انکشاف این سازمان را به دست آورد. فغانستان در سال ۲۰۱۶ عضویت سازمان جهانی تجارت را به دست آورده است.

به گزارش شانا به نقل از دوچه‌وله؛ سازمان جهانی تجارت که روابط تجاری کشورهای جهان را تنظیم می‌کند، سوم مارچ چهره‌های جدید را  برای رهبری  تمام کمیته‌های این سازمان برگزید. در نتیجه انتخابات در این سازمان، برای نخستین بار افغانستان رهبری یکی از کمیته‌های این سازمان را به دست آورد.

قربان حقجو، نماینده افغانستان در سازمان جهانی تجارت و معاون پیشن وزارت تجارت و صنایع  توانست با اکثریت آرا، ریاست کمیته تجارت و توسعه سازمان جهانی تجارت را به دست آورد.

 افغانستان در جولای سال ۲۰۱۶ عضویت سازمان جهانی تجارت را کسب کرد. سازمان جهانی تجارت در حدود ۶۰۰ کارمند دارد که روند تجارت میان کشورهای جهان را تنظیم کرده و سهولت‌های بازرگانی را برای کشورها فراهم می‌آورد. افزون بر این، این سازمان روند تجارت کشورها را نظارت می‌کند تا در دادوستدهای تجاری خود قوانین را رعایت کنند.

 سازمان جهانی تجارت پنج کمیته دارد. اعضای این سازمان جهانی هر دو سال یک بار گرد هم آمده و برای دریافت راه‌حل برای معضلات تجارتی میان کشورها، گفتگو می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا