اخبار هیدراسلایدبهداشتبین‌المللیگزارش

اعلام حالت اضطراری به علت کرونا در قزاقستان

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ براساس دستور «قاسم جومارت توقایف» ورود به قزاقستان و خروج از این کشور برای همه افراد به‌جز دیپلمات‌ها و افراد مدعو دولت محدود می‌شود. شهروندان قزاقستان مجاز به خروج از کشور نیستند و فقط اتباع این کشور می‌توانند به کشور بازگردند. براساس این دستور همچنین قرنطینه سراسری در کشور قزاقستان اعلام می‌شود.

رئیس جمهوری قزاقستان روز دوشنبه از طریق تلویزیون با مردم این کشور صحبت خواهد کرد. حالت اضطراری قرار است تا روز ۱۵ آپریل (یک ماه دیگر) ادامه داشته باشد.

قزاقستان در سه روز گذشته هشت مورد مثبت کرونا را تأیید کرده است و ازبکستان نیز دیروز یک‌شنبه اولین مورد را تأیید و اعلام کرد که ۱۵۰ نفر را که با همان هواپیمای فرد آلوده از پاریس وارد شده‌اند قرنطینه کرده است.

براساس این گزارش، کشور ازبکستان نیز از دیروز با تأیید اولین مورد مثبت کرونا تدابیر مشابهی به مورداجرا گذاشته و همچنین قزاقستان و ازبکستان بزرگ‌ترین کشورهای آسیای مرکزی از دیروز یک‌شنبه تمام مرزهای خود را بستند.

دولت ازبکستان همچنین مکتب‌ها و دانشگاه‌ها را برای مدت سه هفته تعطیل و تمام مراسم‌های عمومی را لغو کرد. وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را در دستور کار قرار داده است.

در همین حال هواپیمایی دولتی ازبکستان نیز اعلام کرد که پروازها به برخی از شهرها در اروپای غربی، آسیا و خاورمیانه را تا پایان آپریل به حال تعلیق درآورده و یا کاهش داده است. پروازها به فرانسه، اسپانیا و انگلیس از روز شنبه ۱۴ مارچ به تعلیق درآمده است.

همچنین اتباع کشورهای چین، کره جنوبی، ایتالیا، ایران، انگلیس، فرانسه و اسپانیا به طور موقت از ورود به ازبکستان منع شده‌اند. این ممنوعیت شامل دارندگان گذرنامه‌های دیپلماتیک یا خدمت نمی‌شود.

دکمه بازگشت به بالا