اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

اطمینان جو بایدن از مبدل نشدن افغانستان به پناهگاه هراس‌افکنان

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی در دوحه، می‌گوید که امارت اسلامی به کسی اجازه استفاده از خاک افغانستان را در برابر هیچ کشوری نخواهد داد.

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ جو بایدن، رئیس‌ جمهور ایالات متحده آمریکا، می‌گوید که واشنگتن امارت اسلامی را به‌علت تعهدش در پیکار با هراس‌افکنی پاسخگو می‌داند.

آقای بایدن در سند راهبردی تازه امنیت ملی ایالات متحده آمریکا گفته‌ است که افغانستان هرگز پناهگاه امن برای انجام حمله‌های هراس‌افکنی به آمریکا و متحدانش نخواهد بود.

جو بایدن، رئيس جمهور آمریکا، در این سند گفته است: «ما تضمین خواهیم کرد که افغانستان هرگز به عنوان پناهگاه امن برای حمله‌های هراس‌افکنانه در برابر ایالات متحده آمریکا یا هم‌پیمانان ‌ما نخواهد بود. ما طالبان را به خاطر تعهدات عمومی‌شان در برابر مبارزه با هراس‌افکنی پاسخگو خواهیم دانست.»

امارت اسلامی نیز بار دیگر اطمینان می‌دهد که افغانستان تهدیدی در برابر هیچ کشوری نخواهد بود.

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی در دوحه، می‌گوید که امارت اسلامی به کسی اجازه استفاده از خاک افغانستان را در برابر هیچ کشوری نخواهد داد.

آقای شاهین گفت: «ما به توافق‌نامه دوحه متعهدیم و براساس همین به کسی و گروهی اجازه نمی‌دهیم که از خاک افغانستان به ضد کشوری به شمول آمریکا استفاده کند به همین شکل می‌خواهم بگویم که آمریکا هم تمام بخش توافق‌نامه را تطبیق کند.»

جنت فهيم چکری، آگاه مسایل سیاسی، گفت: «امارت اسلامی در امر مبارزه با تروریسم متعهد بوده و به تکرار عنوان کرده که با تروریسم با قاطعیت مبارزه می‌کند. در صورتی که کدام اعمال تروریستی در افغانستان رخ می‌دهد امارت اسلامی به آمریکا و متحدانش پاسخگو می‌باشد، طبق توافق‌نامه دوحه.»

رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی از ایالات متحده آمریکا همچین می‌خواهد که بر بنیاد توافق‌نامه دوحه اسامی رهبران امارت اسلامی را بی‌درنگ از فهرست‌ سیاه خارج کند.

دکمه بازگشت به بالا