اخبار هیدرافغانستانگزارش

اسارت ۱۰ تن از طالبان در ولسوالی تازه تصرف‌شده بلچراغ فاریاب

به گزارش خبرگزاری شانا، یک سال قبل ولسوالی بلچراغ ولایت فاریاب به دست طالبان سقوط کرد؛ اما شب گذشته نیروهای کماندو در همکاری با سایر نیروهای امنیتی  دوباره این ولسوالی را تصرف کردند.

جگرن محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که نیروها در این عملیات بازار و ساختمان ولسوالی بلچراغ را به تصرف خود درآوردند.

 وی گفت هم‌اکنون عملیات نیروهای امنیتی در بخش‌هایی از ولسوالی بلچراغ ادامه دارد و در نتیجه نیروهای امنیتی با حضور قطعات خاص کماندو به شمول یک فرمانده طالبان به نام بلال، ۷ طالب کشته و ۱۰ تن دیگر آنان را به اسارت درآوردند.

دراین حال باشندگان فاریاب از تصرف دوباره ولسوالی بلچراغ توسط نیروهای امنیتی قدردانی می‌کنند؛ آنان می‌گویند که گروه طالبان در جریان یک سال، ظلم و ستم فراوانی را بر آنان روا داشته است.

عظیم مطمئن یکی از باشندگان شهر میمنه از تلاش‌های نیروهای امنیتی برای بهبود وضعیت امنیتی و تصرف دوباره ولسوالی بلچراغ قدردانی می‌کند.

در این حال مقام‌های امنیتی می‌گویند که طالبان پس از شکست دراین عملیات، شبکه‌های مخابراتی را قطع کردند؛ اما عملیات نیروهای امنیتی برای پاکسازی کامل ولسوالی بلچراغ از وجود طالبان جریان دارد.

  • بصیره مصمم،  خبرگزاری شانا، فاریاب

⭕️ما را در تلگرام، تویتر و فیس‌بوک دنبال کنید.
⭕️نظر خود را درباره این مطلب بنویسید.

دکمه بازگشت به بالا