اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

اتحادیه اروپا به اشرف غنی تبریک گفت

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ جوزپ بورل، نتیجه روند انتخابات را به رئیس جمهور غنی تبریک گفته است. آقای بورل همچنین از پایان این روند که چندین ماه طول کشید، استقبال کرده است.

دفتر مطبوعاتی بورل جوزپ بورل، با انتشار بیانیه‌ای نتیجه روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را به اشرف غنی تبریک گفته است.

در بیانیه آمده است: آقای بورل طی تماس تلفنی نتیجه روند انتخابات را به رئیس جمهور غنی تبریک گفت.

در متن بیانیه همچنین آمده است که نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی از تعهدات غنی برای تشکیل حکومت مردمی «که در آن جوانب مختلف شرکت داشته باشند» پشتیبانی و استقبال کرده است. همچنین رئیس جمهور غنی با انتشار یک توییت از تبریکی جوزپ بورل طی تماس تلفنی با وی، خبر داده است.

پیش از این، محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، پیروزی خود را در انتخابات ریاست جمهوری، پیروزی جمهوریت خواند و از شرکت جوانب مختلف در حکومت جدید اطمینان داد.

آقای غنی همچنین گفته بود که تا چند روز آینده خطوط اساسی حکومت آینده را با مردم در میان می‌گذارد و تأکید کرده بود که تیم وی به جای تقسیم، تصمیم مشترک را در صدر برنامه‌هایش خواهد داشت.

آقای غنی، صلح با طالبان و کاهش فقر را از اولویت‌های کاری حکومت آینده خواند و گفت در هر درد ملت خودش را شریک می‌داند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، شام گذشته نتیجهٔ نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. بر مبنای این نتیجه، رئیس‌جمهور غنی دوباره برندهٔ این انتخابات اعلام شد؛ اما عبدالله عبدالله این نتیجه را نپذیرفت و گفت که حکومت «همه‌شمول» ایجاد می‌کند؛ حکومتی که دیروز جنرال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی گفت که مردم ولایات شمال آمادهٔ معرفی والی‌ها برای ولایت‌هایشان باشند.

هم‌زمان با این، رحمت‌الله نبیل، نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری نیز نتیجهٔ اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات را رد کرده است.

دکمه بازگشت به بالا