اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

آغاز سربازگیری شبکه القاعده از جنگجویان گروه طالبان در کنر افغانستان

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ عبدالستار میرزکوال، والی کنر می‌گوید: «بر بنیاد معلومات ما، اکنون استخبارات پاکستان و همین‌طور شبکه القاعده تلاش می‌کنند که آن جنگجویان طالبان را که رهبری گروه‌هایی را به عهده دارند، جذب کنند با این پیام‌ها که رهبران شما [طالبان] به راه درستی در حرکت نیستند».

عبدالستار میرزکوال اضافه کرد، این تلاش‌ها پس از امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان آغاز شده ‌است و القاعده می‌‌خواهد آن افراد طالبان را جذب خودش کند که از این توافق ناراضی‌اند.

در همین حال، ولایت خان مشوانی، رئیس شورای ولایتی کنر می‌گوید: «این واضح است طالبانی که در اینجا زندگی می‌کنند و در اینجا فعالیت می‌کنند در میان فامیل‌ها هستند؛ اگر اینجا امنیت نیاید و این مناطق زیر تسلط گروه دیگر بیاید، معلوم‌دار است که آن‌ها به گروه‌های دیگر بیعت خواهند کرد».

همچنین ملک‌شاه زمین، عضو شورای ولایتی کنر گفته است: «این امکان وجود دارد که القاعده دوباره سر بردارد و با گروه‌هایی که پیش از این ارتباط داشتند این ارتباط را ازسر گیرند».

قابل ذکر است، این خبر در شرایطی منتشر شده که آمریکا با طالبان در ۲۹ فبروری ۲۰۲۰ توافق‌نامه صلح امضا کرد که براساس آن، گروه طالبان باید روابطش را با گروه‌های «تروریستی» به ویژه شبکه القاعده قطع کند.

دکمه بازگشت به بالا