اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

آغاز بحث‌های جدی با طالبان تا آخر هفته

رئیس تیم مذاکره‌کننده افغانستان اعلام کرد که این تیم تا پایان هفته جاری «مذاکرات جدی» با طالبان را بر سر موضوعات توافق شده آغاز خواهد کرد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ «معصوم استانکزی» رئیس تیم مذاکره‌کننده افغانستان در دومین نشست مجازی تحت عنوان «تقویت اجماع در حمایت از روند صلح» اعلام کرد که تا پایان هفته جاری بحث‌های جدی با طرف طالبان آغاز می‌شود.

استانکزی در این نشست ضمن ارائه اطلاعات درباره تماس‌ها بین تیم مذاکراتی افغانستان و طالبان درباره نهایی‌سازی دستورکار گفت: بحث درباره تقسیم‌بندی دستورکار صلح ادامه دارد و تا پایان هفته بحث‌های جدی میان دو طرف درباره‌ موضوعات مورد توافق آغاز می‌شود.

در این نشست «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه، «سید سعادت منصور نادری» وزیر دولت در امور صلح و «میرویس ناب» معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان  و نیز سفرا و نمایندگان کشورها و سازمان‌های بین‌المللی مقیم کابل حضور داشتند.

عبدالله اظهارداشت که بحث درباره آتش‌بس جامع و قطع خشونت‌ها در اولویت مذاکرات تیم افغانستان با طالبان قرار دارد و حمایت خویش را از خواست کشورهای سفرای کشورهای خارجی مقیم کابل برای تسریع روند صلح اعلام کرد.

در این نشست سفیر چین، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، سفیر غیرنظامی ناتو برای افغانستان، سفیر انگلیس، سفیر ترکیه، کاردار سفارت آمریکا، معاون سفیر هند، نماینده‌ یوناما، کاردار سفارت فرانسه، معاون سفیر نروژ، سفیر قطر، معاون سفیر ایتالیا، سفیر اندونزی و نماینده سازمان همکاری‌های اسلامی حضور داشتند.

نمایندگان و سفرای نامبرده در همچنین حمایت خویش را از تلاش‌های صلح به رهبری شورای عالی مصالحه، قطع جنگ و خشونت، آتش‌بس جامع و دستیابی به یک راه‌حل سیاسی برای بحران افغانستان ابراز داشتند.

دکمه بازگشت به بالا