اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

گرامیداشت از روز جهانی مطبوعات در کندز

از روز جهانی آزادی مطبوعات (سوم می/ ۱۳ ثور) در سراسر دنیا توسط رسانه‌ها، ژورنالیستان، انجمن‌ها و اتحادیه‌های ژورنالیستی گرامیداشت می‌شود. «کمیته مصونیت خبرنگاران افغان» در کندز با حضور مسئولان ادارات دولتی، رسانه‌ها، مسئول دفتر یوناما، خبرنگاران، بانوان و جوانان از این روز در کندز گرامیداشت کرد.

شهباز صابری، مسئول کمیته مصونیت خبرنگارن افغان در زون شمال‌شرق در گرامیداشت از این روز با یادآوری از افزایش تهدیدات و خشونت‌ها علیه خبرنگاران، گفت: سال گذشته خونین‌ترین سال برای خبرنگارن بود. به گفته او از سال گذشته تاکنون۱۲ خبرنگار در کشور جان باخته‌اند. ۹ خبرنگار دیگر در یک حمله انتحاری در شش‌درک کابل، دو خبرنگار محلی در ولایت تخار و یک خبرنگار در ولایت خوست توسط افراد مسلح ناشناس در محل کارشان کشته شده‌اند.

حشمت‌الله رحیمی عرض‌بیگی، معاون و سرپرست مقام ولایت کندز در سخنان خود در این برنامه، گفت: به زودی به مشکلات رسانه‌های محلی و خبرنگارن محلی رسیدگی خواهد شد.

آقای رحیمی افزود که رسانه‌ها باید بر اساس منافع ملی با نشرات خود باعث افزایش دلگرمی مردم به حکومت شوند.

از سویی آقای بوجی‌دار دیمیتروف، مسئول دفتر یوناما در زون شمال‌شرق گفت که رسانه‌ها باید اخبار امیدوارکننده و قناعت‌بخش منتشر کنند؛ زیرا مردم از جنگ خسته شده‌اند و نمی‌خواهند خبرهای ناامیدکننده بشنوند.

به گفته آقای دیمیتروف پخش و انتشار خبرهای مثبت می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت و ترقی کشور شود.

در همین حال منظور استانکزی، فرمانده پولیس کندز نیز به خبرنگاران تعهد سپرد که در امر مبارزه با ناهنجاری‌ها و آگاهی افکار عامه در راستای پیشرفت‌های دولت دوشادوش آنان تلاش کند و در این را ستا از هیچ‌گونه سعی و تلاشی دریغ نکند.

قابل ذکر است که در اخیر این محفل مسئولان مطبوعاتی نهادهای نظامی و غیرنظامی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

  • سمیع‌الله قریشی، شانا نیوز، کندز

 

دکمه بازگشت به بالا