اخبار هیدراسلایدافغانستانبهداشتگزارش

کرونا مکاتب و دانشگاه‌ها را تعطیل کرد

وزارت صحت عامه‌ اعلام کرد که افزایش روزافزون بیماران مبتلا به کرونا، نگرانی جدی بخش صحت و دولت افغانستان را در پی دارد و زنگ خطر جدی را به صدا درآورده است.

به گزارش شانا به نقل از شهرآرانیوز؛ در اعلامیه‌ وزارت صحت آمده است که هر شبانه‌روز بر تعداد افراد مبتلا و مریضان کووید۱۹ افزوده می‌شود.

وزارت صحت عامه افزود که براساس برنامه مبارزه با موج سوم کرونا و به‌منظور کاهش گسترش ویروس و کنترل وضعیت موجود، تمامی دانشگاه‌ها، مکاتب، کورس‌های آموزشی دولتی و خصوصی در ۱۶ ولایت سر از امروز (شنبه، ۸ جوزا) برای دو هفته رخصت است.

طبق اعلامیه‌ این وزارت، مراکز آموزشی در ولایت‌های کابل، غزنی،‌ هلمند، ‌قندهار، لوگر، ننگرهار، پکتیا، پروان، میدان‌وردک، پنجشیر، بلخ، لغمان، بدخشان، کاپیسا، کندز و نیمروز از امروز برای دو هفته اجازه فعالیت ندارند.

وزارت صحت بر همکاری مردم در زمینه رعایت اصول جلوگیری از ویروس کرونا از جمله حفظ فاصله‌ اجتماعی، شستن دست‌ها و پوشیدن ماسک تأکید کرده است.

در همین حال، وزارت معارف نیز در اعلامیه‌ای گفته است که براساس تصمیم وزارت بهداشت، تمامی مراکز آموزشی دولتی و خصوصی سر از امروز در ولایت‌های کابل، غزنی، ‌هلمند، ‌قندهار، لوگر، ننگرهار، پکتیا، پروان، میدان‌وردک، پنجشیر، بلخ، لغمان، بدخشان، کاپیسا، کندز و نیمروز تعطیل است.

این درحالی است که در روزهای اخیر میزان ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از این ویروس در کشور افزایش یافته است. افغانستان عملاً موج سوم کرونا را تجربه می‌کند و میزان ابتلای افراد به کرونا روز گذشته در افغانستان رکورد شکسته است.

در روز جمعه ۹۷۷ مریض جدید کووید۱۹ شناسایی شدند که از زمان شیوع کرونا در افغانستان بیشترین موراد مثبت روزانه گزارش شده است.

دکمه بازگشت به بالا