اخبار هیدراسلایدبین‌المللیگزارش

پنتاگون: ۱۲ موشک ایران، دو پایگاه آمریکایی را در عراق هدف قرار داد

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ «جاناتان هافمن» دستیار سخنگوی پنتاگون در امور عمومی در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ساعت پنج و ۳۰ دقیقه بعدازظهر به وقت محلی آمریکا، ایران بیش از ۱۲ موشک بالستیک علیه نیروهای ارتش آمریکا و ائتلاف در عراق شلیک کرد.

وی افزود: روشن است که این موشک‌ها از ایران شلیک شده و دو پایگاه در عین‌الاسد و اربیل را که میزبان پرسنل نظامی آمریکا و ائتلاف هستند، هدف گرفته است. هافمن ادامه داد: ما در حال برآورد اولیه از خسارت‌ها هستیم.

روابط عمومی سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در ولایت الانبار عراق خبر داد. براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه، ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس و هشت نفر از همراهان آنان بامداد جمعه ۱۳ جدی در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد کشته شدند.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» واقع شده است. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته از این پایگاه دیدن کرد و ترامپ نیز دسامبر ۲۰۱۸ از این پایگاه بازدید کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا