اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

تمایل بعضی از اعضای رهبری تیم انتخاباتی «ثبات‌ و هم‌گرایی» به تیم دولت‌ساز

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از خبرگزاری جمهور؛ شماری از اعضای رهبری تیم «ثبات و همگرایی» به تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» متمایل شده‌اند.

این منابع تاکید می‌کنند که این اطرافیان دکتر عبدالله عبدالله، پس از آن برای پیوستن به تیم دولت‌ساز متمایل شده‌اند که تحولات اخیر انتخابات، تیم دولت‌ساز را در این روند در جایگاه بهتر نشان می‌دهد.

دکتر جعفر مهدوی، عضو پیشین مجلس نمایندگان در گفتگو با خبرگزاری جمهور گفته است که شماری از اعضای کلیدی تیم ثبات و همگرایی در تلاش هستند در کنار تیم انتخاباتی دولت‌ساز قرار گیرند.

آقای مهدوی بدون ذکر نام این افراد، افزود که آنان (برخی اعضای کلیدی تیم ثبات) پس از آن برای پیوستن به تیم دولت‌ساز تمایل نشان داده‌اند که تحولات اخیر انتخابات، در صورتی‌ که بحث صلح مطرح نباشد، در بلندمدت تیم دولت‌ساز را در جایگاه بهتر نشان می‌دهد.

هم‌زمان، فضل رحمان اوریا، آگاه سیاسی نیز از آنچه وی تلاش‌های برخی اعضای کلیدی و میانه تیم ثبات و همگرایی برای پیوستن به تیم دولت‌ساز می‌خواند یادآوری کرد.

آقای اوریا گفت: در این میان یک عضو کلیدی تیم ثبات و همگرایی که خود را نماینده یک قوم معرفی می‌کند و پیش‌تر با عبدالله عبدالله همراه بود روزهای پیش با تیم دولت‌ساز وارد گفتگو شده است؛ اما در چوکات این تیم پذیرفته نشده است.

عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری و محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی که رهبران قومی پرنفوس در کشور خوانده می‌شوند از اعضای کلیدی تیم ثبات و همگرایی و دو حامی قدرتمند دکتر عبدالله در جریان انتخابات امسال محسوب می‌شوند.

آقای اوریا خاطر نشان کرد که یکی از دو چهره سیاسی نام‌برده (دوستم ومحقق) برای پیوستن به تیم دولت‌ساز تلاش کرده‌اند که از سوی تیم دولت‌ساز پذیرفته نشده‌اند.

افزون بر این، وی مدعی شد که برخی دیگر از اعضای تیم ثبات و همگرایی که از بی‌برنامگی و ضعف رهبری این تیم ناراضی هستند نیز تلاش دارند در کنار تیم دولت‌سازقرار گیرند.

این آگاه سیاسی پیوستن برخی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به تیم دولت‌ساز را نیز محتمل دانست. وی بدون ذکر نام تصریح کرد که این نامزدان اخیرا به این منظور با تیم دولت‌ساز وارد گفتگو شده‌اند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که محمد محقق و جنرال دوستم از حامیان انتخاباتی دکتر عبدالله، بعدازظهر روز سه‌شنبه (۲۸ عقرب) در شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان با هم دیدار و گفتگو کردند؛ آنان از پروسه جاری انتخابات به شدت انتقاد کردند.

دکمه بازگشت به بالا