اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

غنی: نیروهای امنیتی افغانستان از حالت دفاع فعال به حالت تهاجمی تغییر موضع دهند

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان حملات تروریستی دیروز به شفاخانه‌ای در کابل و یک مراسم تشییع جنازه در ولایت ننگرهار را به شدت محکوم کرد.

وضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان حملات اخیر تروریستی بار دیگر از طالبان خواست که در این دوره کرونایی آتش‌بس را بپذیرند.

وی تصریح کرد: بارها از طالبان درخواست برقراری آتش‌بس کردیم. خواستیم که از کشتن غیرنظاماین افغانستان دست بردارند؛ اما این گروه با وجود میانجیگری علما دین و درخواست مسئولان به حملات خود ادامه داده است.

او در ادامه افزود: بر این اساس به نیروهای امنیتی و دفاعی خود دستور می‌دهیم که از حالت دفاعی خارج شده و حالت تهاجمی را به خود گرفته و عملیات علیه شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی را آغاز کنند.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: جنگ در کشور ما از طرف بیگانه‌ها تحمیل شده است. این جنگ را علمای جهان خلاف اصول اسلامی دانسته‌اند. بر این اساس از طالبان نیز می‌خواهیم که به این جنگ نقطه پایان گذاشته و از ایجاد صلح و ثبات در این کشور حمایت کنند.

گفتنی است که افراد مسلح صبح دیروز به شفاخانه‌ای در دشت برچی واقع در حوزه سیزدهم امنیتی کابل حمله کردند. بر اثر این حمله ۱۳ غیرنظامی جان باختند. عطالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار نیز اعلام کرد: در پی انفجار بمب در منطقه خیوه ولسوالی کوزکنر این ولایت ۲۱ نفر کشته و ۵۵ نفر دیگر شدند. این انفجار در مراسم تشییع شیخ اکرم، از فرماندهان پلیس ننگرهار رخ داد. در همین حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرد که این انفجار ربطی به این گروه ندارد.

دکمه بازگشت به بالا