اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

طالبان: جنگ افغانستان با حمله آمریکا آغاز شد و تنها با خروج آن پایان می‌یابد

گروه طالبان اعلام کرد که جنگ افغانستان با حمله نظامیان آمریکایی آغاز شد و دلیل این جنگ نیز حضور نیروهای این کشور است بنابراین این جنگ زمانی پایان می‌یابد که نظامیان خارجی افغانستان را ترک کنند.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ طالبان در بیانیه‌ای در وبسایت این گروه اظهار داشت که  نظامیان آمریکایی در ۱۸ سال گذشته در افغانستان جنگیدند و خسارات بسیاری را به مردم این کشور وارد کردند و البته خود آنها نیز زیان‌های مالی و جانی فراوانی متحمل شدند.

این بیانیه یادآوری کرده است که مذاکرات طالبان و آمریکا بر سر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در حال انجام است و مردم افغانستان و حتی آمریکایی‌ها و برخی از سیاسیون نیز به طور کلی نسبت به این مذاکره خوشبین هستند.

طالبان افزود: امارت اسلامی بر این باور است که با خروج نظامی و عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی، جنگ جاری در افغانستان پایان می‌یابد و صدمات بیشتر مالی و جانی دو طرف جلوگیری می‌شود.

برخی افراد در آمریکا مانند «لیندسی گراهام» عضو سنای این کشور مخالف خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هستند.

بیانیه تاکید کرده است که امارت اسلامی افغانستان بر این عقیده است که عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان برای هیچ کس ضرری ندارد بلکه برای همه طرف‌های درگیر مفید است.

کسانی که اصرار بر ادامه اشغال آمریکا در افغانستان دارند باید مسیر هجده سال گذشته را با دقت مطالعه کنند و علاوه بر این نیز آنها به خواسته‌های مردم برای خروج نظامی و امید به مذاکرات درحال انجام توجه کنند زیرا تفکر ادامه اشغال با انتظارات مردم افغانستان مغایر است.

دکمه بازگشت به بالا