اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

وزیر خارجه قطر: هدفمان آتش‌بس در افغانستان است

وزیر خارجه قطر تأکید کرد که هدف این کشور تحقق آتش‌بس میان دولت افغانستان و طالبان و توافق درباره آینده کشور است.

به گزارش شانا به نقل از شهرآرانیوز؛ به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در جلسه‌ای با عنوان «میانجیگری مبتکرانه» که جمعه در حاشیه همایشی در آنتالیا برگزار شد، گفت: هنوز پیشرفت چشمگیری در مذاکرات افغانستان حاصل نشده است و بعد از اعلام عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی و خارجی از افغانستان تعیین زمان دشوار است.

وی افزود: همواره طرف‌های درگیر، میانجیگر را به جانبداری از یک طرف متهم می‌کنند؛ اما آنچه ما را تشویق می‌کند هدف اصلی‌مان یعنی مهار بحران‌ها و نجات جان افراد است. من معتقدم که توجه به حفظ جان یک نفر یک مسئله شایسته تقدیر است.

وی گفت: ما با کشورهایی مثل ترکیه برای تحقق ثبات در افغانستان همکاری می‌کنیم. ما تمایل داریم نشستی را در استانبول با حضور رهبران برای بررسی اوضاع افغانستان برگزار کنیم.

از سوی دیگر احمدناصر الصباح، وزیر مشاور در امور کابینه کویت به اهمیت اعتبار و شفافیت در میانجیگری اشاره کرد و گفت: ما می‌دانیم که نزاع‌های جدید احتمالا به دلیل خلأ ناشی از نبود قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.

وی درباره اختلافات موجود میان طرف‌های یمنی گفت: یمن در مرحله بسیار فاجعه‌باری است. ما از لجبازی برخی طرف‌های نزاع در این کشور متأسفیم. برخی طرف‌ها بیشتر به فکر منافع خودشان هستند تا منافع مردم یمن. نزاع در این کشور همچنان ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا