اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

سیگار: سقوط افغانستان قبل از فرار اشرف غنی برنامه‌ریزی شده بود

سیگار اعلام کرد حکومت افغانستان در نتیجه‌ تصمیم‌های نادرستی که در دو دهه اخیر گرفته شد سقوط کرده است.

به گزارش شانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ دفتر بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان گفت سقوط افغانستان قبل از فرار اشرف غنی و ورود طالبان به کابل برنامه‌ریزی شده بود.

به نقل از رسانه‌ها، دفتر بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارشی اعلام کرد که حکومت افغانستان در نتیجه‌ تصمیم‌های نادرستی که در دو دهه‌ اخیر گرفته شد سقوط کرده است.

در این گزارش آمده است که سقوط افغانستان پیش از فرار اشرف غنی و ورود طالبان به کابل برنامه‌ریزی شده بود.

بر بنیاد این گزارش، ایالات متحده در بیست سال گذشته، ۱۴۶ میلیارد دالر به منظور بازسازی افغانستان و ۸۹ میلیارد دالر دیگر را برای تقویت نظام آموزشی و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور به مصرف رسانیده است.

سیگار گفته است که در جنگ افغانستان، ۲۴۰۰ سرباز آمریکایی و هزار و ۲۳۳ سرباز قراردادی که ۴۵ تن‌شان آمریکایی بودند کشته و ۲۱ هزار سرباز آمریکایی و هزار و ۴۲۷ سرباز قراردادی نیز زخمی شده‌اند.

این گزارش در حالی مطرح می‌شود که مقامات ارشد فراری حکومت گذشته از جمله اشرف غنی و حمدالله محب پیش از این در گفتگو با رسانه‌ها بیان کرده بودند که فرارشان یک تصمیم ناگهانی بود و زمانی اتفاق افتاد که نیروهای امنیتی گفتند دیگر قادر به محافظت از مقامات و پایتخت نیستند.

بسیاری از شهروندان و نظامیان پیشین می‌گویند که به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در نتیجه یک معامله صورت گرفته است و مقامات حکومت پیشین، قدرت را واگذار کردند.

دکمه بازگشت به بالا