اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

سفر هیئت صلح افغانستان به قطر به تأخیر افتاد

منابع خبری صبح امروز (دوشنبه) اعلام کردند، سفر هیئت مذاکره‌کننده حکومت افغانستان به دوحه قطر برای مذاکرات صلح با طالبان که قرار بود امروز انجام شود، یک روز به تأخیر افتاده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرانا؛ روزنامه هشت صبح نوشت: منابعی در هیئت مذاکره‌کننده گفته‌اند که به علت نهایی نشدن محور مذاکرات از طرف شورای عالی مصالحه ملی و ریاست جمهوری افغانستان، سفر این هیئت به تأخیر افتاده است.
به نوشته این روزنامه، یک تیم ۱۴ نفره روی محور اصلی هیئت کار می‌کند و قرار است پس از نهایی شدن رئیس شورای عالی مصالحه ملی و رئیس جمهوری آن را تائید و در اختیار هیئت بگذارد تا براساس آن مذاکرات صورت گیرد.
ناجیه انوری، سخنگوی وزارت دولت در امور صلح دیروز (یک‌شنبه) به خبرنگاران گفت که هیئت دولتی دوشنبه عازم قطر می‌شود تا در زمان تعیین‌شده برای آغاز مذاکرات در محل حاضر باشد.
پیش از این عبدالحفیظ منصور، عضو هیئت مذاکره‌کننده به برخی رسانه‌های داخلی گفته بود که اختلافاتی برسر برخی مسائل در دولت برای صلح وجود دارد و تلاش‌ها نیز برای حل آن و گرفتن موضع یکسان ادامه دارد.
قرار است دور بعدی مذاکرات فردا (سه‌شنبه) در دوحه از سرگرفته شود و این بار هیئت‌هایی از طرفین به صورت مستقیم بحث‌های خود را بر مسائل اصلی صلح از جمله چگونگی تشکیل دولت آینده، نوع نظام، تقسیم قدرت و دیگر مسائل آغاز کنند.

دکمه بازگشت به بالا