اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

اولین کشتی جنگی نامرئی ساخت روسیه

کشتی جنگی جدید «مرکوری» اولین کشتی نظامی روسیه خواهد بود که بر اساس پروژه « استلس» ساخته می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ دو منبع در صنعت کشتی‌سازی روسیه اطلاع دادند که جدیدترین کشتی جنگی پروژه ۲۰۳۸۶ «مرکوری» اولین کشتی نظامی روسیه خواهد بود که بر اساس پروژه « استلس» ساخته می‌شود.

قبلاً در ساخت کشتی‌های روسیه فقط اجزائی از عناصر تکنالوژی «استلس» به کار گرفته می‌شد که یکی از آن‌ها پوشش رادارگریز بود، اما مفهوم «نامرئی» به طور کامل در رابطه با کشتی ها پیاده نشده بود.

شناور «مرکوری» اولین کشتی نظامی نیروی دریایی روسیه است که تمام پوشش آن رادارگریز خواهد بود و مطابق با این پروژه، کشتی ۱۰۰ متری به صورت یک قایق کوچک در دید رادارها به نظر خواهد رسید.

علاوه بر آن در ساخت آن از مواد کامپوزیت و رنگ‌های خاص استفاده خواهد شد. تاکنون بدنه این کشتی به طور کامل ساخته شده است. احتمالا در این کشتی پهپادها مستقر خواهند شد.

ساخت کشتی «مرکوری» در سال ۲۰۱۶  تحت نام « دِرزکی» آغاز شد. قرار است این کشتی بحری در سال ۲۰۲۲ به نیروی دریایی روسیه تحویل داده شود.

این کشتی نظامی می‌تواند کشتی‌های دشمن را با راکت‌های بالدار نابود کند، کارهای جستجو و نابودی کشتی‌ها را به انجام برساند و با کمک سیستم دافع هوا به دفاع بپردازد و هنگام فرود سربازان نیروی دریایی با کمک توپخانه‌ها از آن حمایت کند.

دکمه بازگشت به بالا